solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Bella och jag har en plan

Publicerad 2014-01-13 15:32:49 i Allmänt,

Nu har jag bokat tid för Bellas kastrering. Vi har en jättebra veterinär, men jag har ändå dragit mig lite för att ringa... känns som om man inte vill göra Bella illa. Fast jag vet att vi egentligen gör henne en tjänst.
 
När jag ändå hade honom på tråden försökte jag på ett smidigt sätt tala om att vi ska försöka adoptera bort Bella till något trevligt hem:
 
"Och du kanske inte har någon katt"?
 
"Nej, vi har ingen just nu".
 
"Då kanske ni är intresserade av Bella.."?
 
"Haha det tror jag inte... men säg ingenting om det till Kerstin bara".
 
"Åhå, så är Kerstin där den 22:a"?
 
"Ååå, näru, troligtvis inte, hahaha".
 
Troligtvis är hon det, eftersom hon jobbar som veterinärassistent. Vi ska nog koppla på stora charmen, Bella och jag.
 
Mjau.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela