solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Uppochnervända Sverige

Publicerad 2014-04-17 15:10:36 i Reflektioner,

Gino ringer, han sitter på Torneträsk och doppar maggot på sin lediga dag. Solen bränner honom i nacken och lyser så starkt på allt det vita, att han blir nästan snöblind.
 
Jag sitter ute på gräsmattan här i Värmland och försöker plantera en kruka med lavendel, men det är svårt med fingervantar inuti gummihandskarna, och när mössan åker ner över ögonen och snoret droppar. Det blåser och regnar iskallt, så resten av blommorna får stå kvar på trappan tills det blir en varmare dag.
 
Jodå, två fina öringar fick han också. Fy Fabian vad jag vill vara där han är.
 
Jämt faktiskt.

Kommentarer

Postat av: epsilon

Publicerad 2014-04-18 14:55:59

Men nu är det väl bättre väder i Värmland? Här i södra Närke skiner solen även om det det är kyligt i vinden. Och Torne träsk är ju långt borta, inte bara att kvista över på en fika. Inte kul det kan man ju förstå. Min man pendlar också i jobbet men bara mellan måndag morgon och torsdag kväll och det går riktigt bra. Jag råder ju helt över min tid och gör det som behagar mig.
Men Glad påsk i alla fall!

Postat av: Gino

Publicerad 2014-04-18 16:12:20

Hörudu det var inte öringar utan rödingar. Helt underbart smakade dom när vi kom hem.

Postat av: Lisbeth

Publicerad 2014-04-19 10:35:22

Äntligen nått att läsa på din blogg. Du är bäst Marianne.Påskkramis

Postat av: Marianne

Publicerad 2014-04-19 22:35:06

epsilon: Nu har det börja arta sig med vädret, blommorna har blivit planterade och solen tittade faktiskt fram och värmde oss i dag. Och visst är det för-och nackdelar med "särboendet" ibland :)Glad fortsättning på påsken!

Postat av: Marianne

Publicerad 2014-04-19 22:36:00

Gino: Oj förlåt, men det var ju fisk i alla fall ;) Puss.

Postat av: Marianne

Publicerad 2014-04-19 22:36:38

Lisbeth: Påskkram till dig ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela