solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Fördomsfullt - på sex bokstäver

Publicerad 2013-03-10 14:59:00 i Det här är humor,

Jag köper Aftonbladet eller Expressen ibland på fredagar för att det är så svåra korsord i dem. Då kan man sitta och klura hela helgen, ibland lyckas man med hela men oftast blir det några ord som fattas.
 
I fredags var näst yngste sonen Gustav hos mig och vi slappade framför tv:n. Jag tänkte högt:
 
"Hm ...brukar pizzabagare strunta i..???"
 
Från djupet av den andra soffan:
 
 - Hygien?
 
 
Men nej. Det var bara fem bokstäver och blev KAVEL.

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2013-03-11 11:08:06

Haha, det var inte snällt sagt och tänkt!

Postat av: Lisbeth

Publicerad 2013-03-11 11:12:06

Förstår att du känner dig låg. Förändringar som man inte väljer själv är oftast av ondo. Ett arbete är ju så stor del av livet det upptäckte jag när jag fick sjukersättning. Jobbet i sig är en sak men arbetskamraterna de kan man inte ersätta. Hoppas du får ett snabbt besked för hur det än ser ut så är det värst när man inte vet. Det här med hygien var rätt bra tänkt. Här i stan hade vi ett stort utbrott av magsjuka pga en pizzasallad.
Sköt om dig
Kram

Postat av: Marianne

Publicerad 2013-03-11 15:18:05

Cici: Nej men lite roligt var det allt :)

Lisbeth: Just precis, det värsta är att inte få besked. Är det så att jag inte får dispens, kan jag börja fokusera på det; och det löser sig väl - men just nu är det bara som att leva i en stor parentes.

Postat av: epsilon

Publicerad 2013-03-12 14:47:49

Dagens nyheter har ett svårt korsord (Geijer) på lördagar, bildkorsord på söndagar som är jättesvårt och det bästa på söndan - dubbelkrysset, det kan ta flera dagar att få klart.

Postat av: Marianne

Publicerad 2013-03-13 20:25:44

epsilon: Perfekt, svårt ska det vara :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela