solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Eller rättare sagt: NU kör vi.

Publicerad 2013-07-01 18:34:00 i Allmänt,

För inte blev det mycket köra av inte :)
 
Roten till allt det jäkliga, har jag förstått; beror på att jag aldrig får sova ordentligt. När jag börjar tänka på att det börjar bli dags att lägga sig, då börjar mina ben protestera å det vildaste. Restless legs, har jag förstått att det heter. Det kliar och kryper och ibland är det nästan outhärdligt.
 
Jag kan ligga flera timmar och snurra runt runt, testa alla möjliga och omöjliga ställningar innan det till slut mojnar något så jag kan slumra till. Sen vaknar jag med jämna och ojämna mellanrum mest hela natten. Inte undra på att man är helt slut ibland.
 
När jag var till Previa i höstas hade jag inte kryssat i rutan där det stod om hur man sov. Det var också en ruta där man skulle markera om man kände sig fullt frisk. Den hade jag också lämnat tom, för jag tyckte inte jag kände att jag var/är det. Man känner sig sjuk när man inte får sova. Jag ville prata med honom om det.
 
Men det gick inget vidare. Han lyssnade inte på det örat utan sa något i stil med att:..." det är klart med de arbetstider du har kan det ju bli så att nattsömnen blir störd. Då får du kanske ta en liten tupplur under dagen. Och du ser allt frisk ut". Så tog han pennan och gjorde två snabba kryss. Det är klart man blir glad över att se frisk ut, så det var bara att gå hem. Och man vill ju inte vara en belastning för sin arbetsgivare, även om jag blev det ändå i januari.
 
Men ser ni, nu har jag äntligen beställt tid för mina spattiga ben. Jag råkade nämna bensprattlet för fina Mia på midsommarafton (tack för en fin kväll), och hon hade haft samma problem; men hade fått tabletter som hade hjälpt alldeles på en gång. Ett enda litet piller så var det lugnt. Så nu kommer jag att kräva att få en burk av samma medicin. Jag är så nöjd att jag äntligen gjort slag i saken.
 
Och i kväll kommer Gino hem, så då kan jag sparka lite på honom. Det piggar upp.

Kommentarer

Postat av: epsilon

Publicerad 2013-07-02 07:48:39

Det var då skräp till företagsläkare - du ser allt frisk ut. Vilket svar, vissa läkare har nog hamnat på fel stol. Är det han du skrivit om tidigare?
Sök nån annan så att du får både bli undersökt och dina piller. Så där kan du ju inte ha det.
Kul att du är tillbaka nu, har saknat dina inlägg.

Postat av: Mia

Publicerad 2013-07-03 10:48:32

Hoppas du får hjälp för dina besvär! Min läkare vill att jag ska sluta med tabletterna, eftersom man kan bli trött av dom, men jag förklarade för honom, att dessa är guld värda för mig, kommer aldrig att sluta med dom. De som inte själva har dessa problem, kan nog inte sätta sig in i hur det är!

Postat av: Mia

Publicerad 2013-07-03 10:49:36

...och tack för fint o trevligt midsommarfirande förresten:)

Postat av: Marianne

Publicerad 2013-07-03 15:32:13

epsilon: Ja, han är inget vidare,så nu har jag sökt mig till vanliga vårdcentralen och hoppas på att hitta nån som kan hjälpa mig. (Tack för det goa du :) )

Postat av: Marianne

Publicerad 2013-07-03 15:33:54

Mia: Jag tror att den tröttheten i så fall är mindre än det svimningstillstånd jag ibland befinner mig i ;) det är värt att prova i alla fall. Tack själva, det var en fin midsommarkväll tycker jag/vi. Och stången var ju pricken över i, haha.

Postat av: Cici

Publicerad 2013-07-03 19:45:11

Det där låter som något min gubbe led av förut och jag har för mig att han fick några tabletter som egentligen är till för epilepsi. Hoppas att du får hjälp snarast för så där kan du ju inte ha det!

Postat av: Marianne

Publicerad 2013-07-03 19:54:45

Cici: Det finns visst lite olika medikamenter, både mot epilepsi och parkinson; och det spelar inte nån roll vad jag får bara det hjälper. Men det är konstigt hur man vänjer sig och till slut nästan tror att det är normalt?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela