solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

38,8 på morgonen

Publicerad 2013-01-21 16:48:22 i Motgångar,

I tisdag eftermiddag på jobbet gick jag omkring med en filt över axlarna och kände mig lite småruggig. Vid sjutiden kom jag hem och då hade skelettet sakta börjat frysa till is, så jag förstod vartåt det barkade. Japp, influensa. Och jag vet ganska precis vart den kom från. Norrland. Den kom från en plats norr om polcirkeln, det gjorde den.  
 
Gino hade precis fått åka hem tidigare, med nattåg från Kiruna för att han varit så dålig. Han blev så sjuk och hade så hög feber att läkaren i Kiruna övervägde att skicka honom till Luleå... 32 mil enkel. Men efter ordination av två slåsinaklokahuvudenihop-läkare fick han en rejäl kortisonshot plus pencillin och piggnade till som genom ett Guds under. Han tog dock med sig en aldrig så liten bacillusk hem.  Och när han kom hem så pussades vi.
 
På natten omväxlande frös jag så jag hackade tänder och badade i svett. Var det svininfluensan så var det åtminstone glädjande nog tamgrisvarianten, för jag höll mig i absolut stillhet fram till lördag morgon. Låg bara och grymtade lite i min ensamhet, feber, hosta och värk i precis hela kroppen. Det enda som gick att svälja ner var Pro-viva svart vinbärsdryck, så det ska bli intressant att se när jag vill köpa den igen. Troligtvis aldrig.
 
Därför har jag inget intressant att berätta. Ingenting har hänt i den verkliga världen. I mina feberyror däremot, där hände det grejer. 
 
 
 
Men det kan vi ta en annan dag.

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2013-01-21 21:46:25

Stackare!!! Bli frisk och kry!

Postat av: Cici

Publicerad 2013-01-22 09:15:45

Där ser man hur vådligt det kan vara att pussas! Inte är det väl någon tröst heller att halva landets befolkningn verkar vara smittade av den ena eller den andra bacillusken för tillfället. Det är nog bara att ta det lugnt och vänta ut eländet.
Ta det lugnt, drick mycket och krya på dig!

Postat av: epsilon

Publicerad 2013-01-22 09:30:42

Men stackars dig, hoppas att du mår bättre nu! Influensa är verkligen inte att leka med.

Postat av: Marianne

Publicerad 2013-01-27 18:32:39

Maria: Tack, jag jobbar på det allt jag kan :)

Cici: Det var dumt att pussa på honom, men det är svårt att låta bli.

epsilon: Febern är borta men halsontet är kvar. Helt otroligt efter nästan två veckor.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela