solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Vilken tur att han inte hann till Kongsvinger

Publicerad 2013-02-05 18:43:26 i Tekniska grejsaker,

I morgon ska yngste sonen vara på Gardermoen klockan 9 för en anställningsintervju. Jag var lite orolig (hönsmamma?) för att han skulle åka i det här snöandet så tidigt på morgonen, men som tur var skulle han få sova hos en kompis i Jessheim.
 
Jag tyckte att han skulle åka mitt på dagen så han slapp köra i mörkret, men han gjorde sig ingen brådska. Klockan tre kom han iväg. Tio över ringde han:
 
- Jag kom visst inte så långt. Bilen började dö efter Villastaden, så jag tog mig precis upp för backen vid viadukten och kunde rulla in den på nästa väg. Den blev bara svagare och svagare.
 
Mamma rycker ut. Vi testade med startkablar men den ville inte snurra igång, den bara ifrån sig ett malande ljud.
Så nu står den parkerad vid vägkanten så fint och väntar på att kanske bli bogserad hem i morgon eftermiddag?
 
Och jag är billös.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela