solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Snäppet värre

Publicerad 2013-02-19 13:56:00 i Tekniska grejsaker,

Har ni nån gång gjort en liten runda i köket kanske, eller bara från ett rum till ett annat; och lyckats tappa bort glasögonen, mobilen, pennan ni hade i högernäven eller nåt annat? Under loppet av en halv minut. Som längst.
 
Så fungerar det hemma hos oss. Oftast är det glasögonen, hammaren, tumstocken eller fejksnusdosan (Kick Up) som är borta, och det är Gino som står för det. Jag tappar oftast bort mobilen, kaffekoppen eller tröjan jag skulle ha.
 
En som också har förmågan att lägga ifrån sig och tappa bort är en riktigt underbar man, som bor några kilometer bort; och har verkstad hemma på sin gård. Dit kör G allt som krånglar, och det är det mesta i maskinparken, vilket har gjort G till guldkund. Nu senast var det snöskotern som det inte gick att lägga i backen på, och det löstes givetvis på en minut genom att det klurades lite. Sen skulle vi beställa backspeglar till skotern så han tog på glasögonen, gick och kollade efter en katalog, kom tillbaka med katalogen - fast utan brillor:
 
- Vart fasen tog glasöga vägen?? Dä är då hopplöst. Tänk en gång när jag skulle byta tändstift åt en och provade det ena. När jag skulle ta det andra var det borta. Fanns ingenstans, så när jag letat ett bra tag tog jag ur det som jag satt i och la det på bänken. Efter flera dagar hittade jag det som varit försvunnet, i en låda med muttrar. Då var det andra som jag tagit ur, borta. Fast det värsta var en gång när vi hade bilat till Afrika med en BMW som jag hade. När vi kom hem ställde jag in den i boa´och la nycklarna på ett riktigt bra ställe. Sen hade jag inte en aning om vart jag lagt dom. Jag har letat i trettio år.

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2013-02-19 21:12:06

Hahaha härligt!
Ni är inte ensamma. Glömmer ALLT och lite till - lyckas till och med tappa bort K15 nyckeln sekunden jag kliver in genom dörren till Sunne ibland..

KRAM (saknar du)

Postat av: Cici

Publicerad 2013-02-23 16:20:44

Det ska ju alltid vara någon som är värst! Annars är det nog inte helt ovanligt i de flesta familjer. Hos oss är det en som har borta det mesta för jämnan och en annan som måste hålla reda på grejorna. Säger inte vem som är vem.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela