solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

I pepparkakor är det ingefära som är nyttigt och i ost är det väl kalcium

Publicerad 2012-11-29 21:47:00 i Motgångar,

I kväll kände jag mig lite låg. Gino är i Kiruna/Narvik nånstans och hur otroligt det än kan låta, så saknar jag honom väldigt mycket ibland.
 
Det enda som kunde muntra upp mig var Nyåkers pepparkakshjärtan med smör och hushållsost. Jag åt tills jag mådde illa, sen tog jag tre till.
 
Det var ett väldigt bra program på 3:an samtidigt som hette "Aldrig mera fet"; om en tjej som vägt 147,7 kilo och lyckades gå ner till 79,8 på ett år.
 
Kul för henne, tugg tugg. 

Kommentarer

Postat av: Karina

Publicerad 2012-11-29 21:49:12

har du inte testat mögelost på pepparkakorna? Görgött, och förmodligen ännu mindre nyttigt...

Postat av: Marianne

Publicerad 2012-11-29 21:53:18

Karina: Jo det är också svingott, med glögg till :) Men just nu är jag prôppmätt så det får bli till fredagsmyset, hehe.

Postat av: Maria

Publicerad 2012-12-03 09:19:03

Hahaha! Jag såg också det avsnittet, med två chokladkakor i högsta hugg haha! Lite imopnerad blir man!

Postat av: Marianne

Publicerad 2012-12-03 16:04:53

Maria: Jag måste säga att hon blev skitsnygg! Det tog emot att tugga i sig alla pepparkakorna, det gjorde det :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela