solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Var det bättre förr?

Publicerad 2012-03-26 14:38:12 i Allmänt,

Sommartiden inträder.

Ingen har kommit ihåg att ställa om klockorna i huset, bara den mest moderna mobilen har ställt om sig själv. (G:s förstås). Samt även förstås hans armbandsur.

Jag ställer om de andra men kommer plötsligt ihåg:

- Ställde du om klockan i badrummet?

- Nej, men den kan väl få stå kvar som den gör, så vi påminns om den gamla goda tiden.

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2012-03-26 19:48:55

I en del länder, Ryssland t ex, har dom numera slopat vintertiden och har sommartid året runt. Det kanske vore något för oss här i Svedala också.

Kom just på att jag ställt om alla klockor utom den på min mobil.

Postat av: Lisbeth

Publicerad 2012-03-27 15:38:30

Verkar som en onödig företeelse 2012 att ställa om klockorna Just Var det bättre förr kommer ofta i mina tankar och väcker alltid delade meningar. Tänk om man fick ta det som verkligen var bra och flytta till nutid men ändå behålla det som trots allt är bättre nu.

Ha det bra

Postat av: Marianne

Publicerad 2012-03-27 17:58:27

Cici: Frågar dom mig så går det alldeles utmärkt. Skönt att höra att det finns någon mer som inte har en mobil som gör allting sånt själv :)



Lisbeth: Det var bra tänkt, om det vore så ändå. Och att lära sig av misstagen så man inte upprepar dem :)

Postat av: Epsilon

Publicerad 2012-03-28 20:37:52

jag som alltid vaknar före tuppen tycker det är skönt med sommartid. Kunde få vara så jämt för min del. men resten av familjen däremot, de som aldrig blir trötta på kvällen är av annan uppfattning.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela