solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Tvi vale

Publicerad 2012-06-17 22:26:47 i Motgångar,

Tvi för den lede vilken trälig helg.

Jag har varit däckad mest hela lördagen och nästan hela dagen i dag med den vidrigaste huvudvärk. Nu tänker ni kanske att  "hon får skylla sig själv" för det var FAKTISKT så att jag drack några små glas rött på fredagskvällen. Inte särskilt stora alls. Leif & Lisbeth var här och förgyllde vår kväll, och det var tur det, för fotbollsmatchen var ingen munter tillställning. Men dom spelade bättre än mot Ukraina, det gjorde dom. Hur som helst så var jag inte det minsta på pickalurven när jag kojade.

Nej, mina bekymmer kommer från nacken och över axlarna. Det är väl fettkuddarna, precis som hos Emma Green-Tregaro hon den där höjdhopperskan, men mina sitter en bit högre upp (över hela kroppen faktiskt) och inte är de så vältrimmade heller. Jag gick loss på stenplattorna utanför i fredags, och sopade skiten ur dom utan att tänka det minsta på konsekvenserna. Därav denna eländiga förbannade huvudvärk som gör mig spyfärdig.

Men nu har jag fått tips om en bra massörska, vilken ska få ett samtal från mig endera dagen.

Så, jag har kvidit mig genom denna helg, vad har ni gjort?

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2012-06-17 23:21:51

Trist för dig att behöva må så där. Hoppas att du får hjälp av den där duktiga massören.



Jag blir lite konfunderad över att det är så pass vanligt bland kvinnor, i alla fall bland de som har bloggar, med hemskandes värk så fort dom gjort något som är lite tungt. Nu försöker jag inte förringa ditt sopande på minsta sätt utan jag bara undrar vad det beror på att många kvinnor råkar ut för detta. Jag känner inte igen det för egen del och det gör mig ännu mera nyfiken över orsaken för jag är minsann inte särskilt vältränad. Trots nästan tjugo år inom äldreomsorgen och med en karl som förutsätter att jag ska kunna hantera lika tunga saker som han, så har jag egentligen aldrig problem med rygg och axlar. Med ett undantag och det är när jag sitter bakom ratten. DET känns mellan skulderbladen och det ordentligt. Väldigt mystiskt.



Krya på dig!

Postat av: Marianne

Publicerad 2012-06-18 14:51:26

Cici: Hon är Bowen-terapeut, och det ska visst vara det bästa för mina besvär. Ska absolut ge det en chans, om hon har någon tid för mig. Mina nackproblem fick jag från postsortering i en himla massa år. Tunga buntar post på vänster underarm att sortera upp i postfack med höger arm. Fort skulle det gå, så man tog extra stora buntar för att inte tappa tid :( Inte så ergonomiskt, man satt i sängen och grinade ibland på nätterna för att armarna värkte så. Och det får man lida för nu.

Postat av: Lisbeth

Publicerad 2012-06-18 19:57:19

men kära du nu får du börja vara rädd om dig. Sommaren är kort och lite vill du vill njuta av den

Krya på dig

Kram

Postat av: Epsilon

Publicerad 2012-06-19 10:33:46

Självklart beror det inte på vinet. Rödvin är ju tvärtom rena medicinen. Hoppas du mår bättre nu och att massagen hjälpte.

Postat av: Marianne

Publicerad 2012-06-19 16:28:41

Lisbeth: Jag ska försöka. Men det är ju så mycket man vill greja med ute när det är sommar... Kram.



Epsilon: Så är det. Jag hade säkert haft ännu mer ont om jag inte smuttat lite rödvin, helt klart. Jag mår bättre i dag men har inte fått tid hos Mona ännu, hon ska ringa mig i morgon. Jag hoppas mycket på just Bowenmetoden, inte så hårt knådande.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela