solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Seg stubbe kontra seg gubbe

Publicerad 2012-06-19 16:49:57 i Små och stora projekt,



Vi hade en gång två "prydnadsträd" som hade passerat bästföredatum med råge. Det enda de dög till var att hänga fågelmaten i på vintern, annars stod de mest och skräpade. Så i höstas sågades de ner och kvar blev två irriterande stubbar.
"Dom drar jag lätt upp med fyrhjulingen och vinschen... det går fort".



Eller inte.
"Något hugg med yxan får jag nog ta. På de större rötterna".



Det krävdes armstyrka och jävlaranamma. Gräva en stor grop. Sen yxa och mera spade. Hundra hugg med yxan, inte en rot gick av.
Hundra till. Och hundra till. Rötterna gick till Kina.



"Det var väl själva...."



Men så, efter en hård kamp stod han ändå som segrare, G. Jippiiie!

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2012-06-20 19:05:25

Är det en matta som ligger där bredvid stubben? Han blev väl inte så desperat att han fösökte spränga bort stubben?



Det ser jag ju att G måste få sig en ordentlig traktor för en fyrhjuling kommer man visserligen långt med men när det gäller att ta i står den sig ganska slätt.

Postat av: Marianne

Publicerad 2012-06-21 09:05:23

Cici: Nej det är en kudde, för han fick ju så ont i knäna :) men hade han haft en dynamitgubbe att plocka fram så hade han säkert använt den. Traktor är väl stort sett det enda som fattas i makinparken, så jag är säker på att han köper en så småningom, jag tycker jag har hört talas om det.

Postat av: Marianne

Publicerad 2012-06-21 09:06:32

Maskinparken ska det vara.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela