solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Våra bebisar

Publicerad 2012-07-23 22:27:27 i Allmänt,

Tänkte precis gå och lägga mig och läsa, men kom på att ni kanske vill se hur stora våra små chickens har blivit. De tillåts gå ut under övervakning, för även om vi har hönsnät på längden och på tvären, upptill och nergrävt i backen så lurar det så många faror.
 
I går t ex höll vi på att klippa gräset, när det kom en MÅRD och kutade över vägen från klättenhållet, mitt på dagen. Vi har väl aldrig sett en mård här förut? Kan det ändå ha varit en ekorre..? Gino såg den och hävdar bestämt att det var en mård. Han (Gino) hoppade smidigt(?) av åkgräsklipparen och försökte påkalla min uppmärksamhet där jag gick i mitt anletes svett nere vid stallet; dragandes på en gammal icke självgående gräsklippare. Tyvärr tog jag uppgiften på så stort allvar att jag inte fattade att han slutat klippa för att det var fara å färde. Jag trodde bara han hade sprungit in på toa för att han kände sig lite dålig efter bröllopsnatten. Fast vi hade ju ingen riktig bröllopsnatt utan jag menar natten efter att vi varit på bröllop där han eventuellt tog en whisky too much. Han var ju trött och så redan innan. MEN han hade sprungit in efter bössan. Tyvärr hade mården fattat piken och gått upp i rök.
 
Förhoppningsvis var den bara på genomresa och tänkte emigrera till Norge.
 
Hur som helst så sitter jag numera på en stol och stirrar på de små när de är ute. Jag får väl lära mig spela banjo, stråhatt och grässtrå i munnen känns som om jag fixar redan.

Kommentarer

Postat av: ludvig bertil

Publicerad 2012-07-24 18:53:47

resultat mården-gino 1-0

Postat av: Marianne

Publicerad 2012-07-24 20:25:22

ludvig bertil: Men det är bäst av sju. Gino kommer att vinna, han vinner alltid :)

Postat av: ludvig bertil

Publicerad 2012-07-25 08:41:57

ska ha skjuta en tall till?

Postat av: Marianne

Publicerad 2012-07-25 10:08:54

ludvig bertil: Om det krävs för att få ner mården så :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela