solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Tager du NN denna NN till din..?

Publicerad 2012-07-23 15:29:02 i Glädjeämnen,

Här har hållits bröllop. Nu blev ni allt förvånade va? Pilutta er. Inte blev ni bjudna heller.
 
Nej det är inte som ni tror. Om ni tror att det var Gino & jag vill säja. Utan det är min systerdotter Ann och hennes Henrik som har ingått i det äkta ståndet. Tidigare har ståndet varit förfärligt oäkta, minst två gånger åtminstone och har resulterat i tvillingarna Adéle och Natalie samt lillfian Elly. Detta om detta.
 
Bröllopet hölls på Tossebergsklätten, för dagen badande i sol (?!!!), dit upp gick det buss vilket var en himla tur, eftersom någon kommit på att just den dagen var årets bästa dag för att ställa till med storloppis på toppen, så parkeringen var mer än full. Och vi var 138 gäster... Glädjande nog för Gino så gick jag inte runt och fyndade ett enda dugg bland borden utan höll mig till mitt sällskap. Sen trixade sig bussen ner igen två gånger och efterföljande middag med levande dans musik hölls på gamla skolan i Stöpafors. En fantastiskt bra festlokal. Dotra med kompisar hyrde den en gång i tonåren för en nyårsfest och in trillade en massa oinbjudna, vilket resulterade i ersättningsanspråk på tjejernas föräldrar. Jag kunde konstatera att toalettdörren som jag lagt några kronor på fortfarande såg ganska fräsch ut efter femton år.
 
Trevlig värre var det (på bröllopet igen), maten var superb och ljudnivån och stämningen hög.
 
Två bilder ska ni få se. På den första ses delar av släkten.
 
Från vänster två av sôstras barn, Erik och Axel som hittat något intressant i gräset, sen kusin Marina, Gino i sin snygghatt, syster Ulla, hennes man Anders och Marinas Tommy som öppnat moteld med kameran.
 
Och här är brudparet, vackra som två dagar. Tvillingarna ser lite fundersamma ut medan Elly har spanat in en myra att snacka lite med.
 
Eftersom G hade jobbat natt och kommit hem frampå förmiddagen så lämnade vi kalaset någon gång före 23 skulle jag tro, så några större händelser kan jag inte rapportera om. Om man inte räknar in att sôstra dansade omkull med Sven på Heá och bräckte ett revben på honom i landningen, samt att en av tjejerna i köket buggade ett knä ur led. Annars var det en lugn och städad tillställning rapporteras det.
 
Må ni leva lyckliga i alla era dagar. Det gäller alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela