solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Tio frågor, tio svar

Publicerad 2012-01-23 10:06:29 i Glädjeämnen,

Allrakäraste Tant Grön har skickat vidare en liten utmaning och jag nappade naturligtvis. 


1. Vad gjorde du för 10 år sedan?

Oj, hm, jag jobbade som tågmästare och vantrivdes ganska rejält med det. Allt annat har jag glömt eller förträngt. Det är nuet som gäller.

 2. Vad gjorde du för 1 år sedan?

Jag hade magsjuka, var nybliven kommunrevisor och hade precis svurit domareden i tingsrätten. Så kan det gå när man inte har vett att säga nej. Det var hit och dit hela tiden, plus kurser på jobbet och livet gick i tvåhundra.

3. Fem snacks du gillar?

Bara fem..?
Chips, Cream Cheese-modellen
Jordnötter
Ostkrokar
Potatisstjärnor, eller vad de heter
Cashewnötter
... och minst tjugo till.

4. Fem sånger du kan hela texten till?


Hahaha. Den var bra. Jag som till och med stakar mig i "Helan går".  
 
5. Fem saker du skulle göra om du blev miljonär?

Ge alla våra barn en slant.
Fettsuga magen. Och donera fettet till rôven.
Låta en hantverkare fixa till övervåningen, bygga en garderob under trappan och byta golv i hallen, samt hyra in en fönsterputsare tre gånger om året.
Köpa Gino en snöskoter. Lyxmodellen.
Titta på mitt konto minst fyra gånger om dagen.

6. Fem dåliga vanor?

Borde träna. Men jag är ursäkternas mästare.
Har extremt svårt att slänga saker. Men när jag väl gör det, blir jag euforisk. Åtminstone en stund, innan ångern kommer över mig.
Oorganiserad.
Kan tyvärr vara långsint när jag känner mig orättvist behandlad.
Har svårt att vara tyst. Kan kasta ur mig saker utan att tänka efter först. Obra.  

7. Fem saker du gillar att göra?

Umgås med min familj.
Äta och dricka god, vällagad mat med ett glas mjukt, bärigt rödvin till. T ex som kvällen den 14:e januari när G lagade en heeelt underbar älgkalvfilé med klyftpotatis. Till det ett oslagbart vin och jordgubbsglass till efterrätt. Märks det att jag njuter av minnet?
Sova. Det korta stunder jag nu sover. Gärna länge på mornarna.
Planera. Stort som smått, ofta kommer jag heller aldrig längre än till planeringsstadiet.
Kramas.

8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa?

Skulle aldrig klä mig i åtsmitande våtdräkt och simfötter. Eller kroppsnära skidtrikå och ge mig ut i skidspåret. Annars är jag inte så noga.
Men jag skulle aldrig köpa en försilvrad stork, grisfötter eller Christer Sjögrens julskiva.  
  
9. Fem favoritleksaker.

Gino. I en klass för sig.
Symaskinen. Den har stått undanställd så länge, men nu känner jag en sån lust att börja leka med den igen.
Crosstrainern hahahahaha. Not. 
Datorn.
Elvispen. 

Så jifla tråkigt det här blev.  

10. Tio personer som jag vill ge den här utmaningen till.

Alla som läst till punkt här. Take it on.

Kommentarer

Postat av: Tant Grön

Publicerad 2012-01-24 15:48:02

Nu vet jag mer om dig. Fint. Det jag alltid har vetat (så länge jag läst din blogg) är att du har humor.Kram

Postat av: CillaCobra

Publicerad 2012-01-25 21:56:50

hmmm ska jag skriva ner detta här i denna ruta eller ska jag trycka på knappar ????? det är frågan =) får klura ett tag te..... =))men på A svarar jag avsluta min tid på UnoX i Rottneros på B svarar jag packa inför 2 veckor i Thailand =)

Postat av: Marianne

Publicerad 2012-01-26 06:02:39

Tant Grön: Och jag om dig. Fast vi har väl bara skrapat på den skrovliga ytan än :) Humor är nog livets viktigaste ingrediens tycker jag.



CillaCobra: Oj är det så länge sen?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela