solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

HALLOOO MADDAM!!!

Publicerad 2012-02-22 07:25:53 i Glädjeämnen,

Så gick två veckor. Swisch bara. Fortare än en avlöning flög dagarna iväg och så stod vi där tillbaka på Arlanda igen. Något brunare, något mer frusnare, och hade kopplat av såpass att vi nästan inte kom ihåg vart vi parkerat bilen.

Nu kan vi lägga till Thailand på listan över platser där vi varit. Och det var varmt, skönt, underbart hotell och klart vatten. Paradisiskt. Men lång lång resa. 

Första dagarna var vi så uppstressade att vi knappt kunde njuta, men lugnet tog överhanden och vi rutade in vårt nya, loja liv. Det tog sig följande uttryck: Gino gick upp först på morgonen, kvitterade ut två badlakan och mutade in två solstolar. Jag låg under tiden kvar under täcket och vaknade lååångsamt. Därefter frukost; ägg, bacon, omeletter, rostat bröd, frukt, yoghurt och flingor och riktigt gott kaffe.  Sen var det stranden som gällde. Promenera, sola, bada, dagdrömma, sola, tänka, läsa, bada, liten promenad, lunch, sola, tänka, bada, njuta, läsa. Vila.

Frustrerande nog hade jag inget block med. Jag hittade så mycket bra material till bloggen och min kommande bestseller, men hade inget att skriva ner det på. I affärerna fanns inget heller så jag försökte memorera. Minns inget. Det kanske kommer nu när jag börjar skriva det här.

Vi åkte på två snorklingsturer. Gino snorklade, jag hade inga linser med så jag hade nog tyvärr inte haft så stor behållning av det. Fanns ingen anledning att ytterligare blinda ner mig med ett cyklop. Men det var kul ändå. Första resan gick till Similan Island, tydligen ett av världens bästa snorklingsställen. Gino fick raka av en bit av mustaschen för att det inte skulle läcka in vatten under cyklopet, men han tyckte definitivt att det var värt det offret. Han såg en miljon olika fiskar, en giftig havsorm, en jättesköldpadda och en muräna som växer lite för varje gång han berättar om den. Jag hade haft lite känning av magsjuka innan vi åkte men med koltabletter och en stark tro så klarade jag hela dagen utan att behöva hoppa i havet och döda ett så vackert korallrev. 

Vi ankrade vid en ö och käkade lunch, två riskorn och en bit vattenmelon för min del. Där badade vi sen i ett blågrönt vatten som var det klaraste jag nånsin sett. Massor av fiskar flockades kring oss när vi simmade, helt orädda. Och gissa vad som hände sen?

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2012-02-22 08:50:25

Välkommen hem!

Det låter som om ni har har haft det riktigt underbart och jag väntar med spänning på fortsättningen.

Postat av: Marianne

Publicerad 2012-02-22 09:20:11

Cici: Tack! Jag håller just nu på att läsa ikapp din och andras bloggar, spännande när man varit borta så länge :)

Postat av: Tant Grön

Publicerad 2012-02-22 11:11:43

Välkommen hem! Det låter som ni haft det riktigt fint! Är så glad för er skull.

Postat av: Marianne

Publicerad 2012-02-22 12:40:04

Tant Grön: Tack gulliga du! En riktig latsemester - precis i rättan tid :)

Postat av: CillaCobra

Publicerad 2012-02-23 11:54:55

Välkomna hem <3 jag gissar att någon fick hitta sig in innanför ;)

Postat av: Lisbeth

Publicerad 2012-02-23 15:50:18

Du din fresterska. Låter ju underbart det där och himmel vad nyfiken jag blir på fortsättningen. Visst är det väl lite manligt det här med fiskehistorierna. Gäddor har jag hört talas om men muränor det var första gången. Kom nu ihåg att känna in det avslappnade tempot. det behövs för ett långt liv

Ha en fin kväll

Postat av: Epsilon

Publicerad 2012-02-26 15:19:31

Låter härligt. Skönt att ni kunde vara borta tillräckligt länge för att hinna gå ner i varv.

och det var ni ju väl värda.

Postat av: Marianne

Publicerad 2012-02-28 14:31:20

CillaCobra: Tack. Felfelfelfel :)



Lisbeth: Den är nu närmare tre meter och har ett gap som en vithaj. :) Kram på dej.



Epsilon: Skönt och lite overkligt, och alldeles nödvändigt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela