solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Gott Nytt År!

Publicerad 2012-12-31 17:45:04 i Glädjeämnen,

... eller Felice Anno Nuovo som man säger något lite längre söderut. (Jag har pluggat ser ni).  
 
Egentligen hade jag tänkt komma med en liten nyårskrönika såhär de allra sista skälvande timmarna av 2012, men det får bero till nästa år. Måste kolla av lite mer vad som hänt, minnet är som vanligt bra men kort.  
 
Nu ska jag i stället försöka kurera min sprängande huvudvärk så att jag kan gå över till fina L&L och äta dom ur huset skåla in det nya året. Det bådar dock inte så gott att redan ha skallebank, det gör det inte. Därför lägger jag mig raklång en halvtimme/timme och kollar läget sen. Min oäkta make befinner sig någonstans mellan Narvik och Kiruna i kväll så vi får skåla per telefon. Suck.
 
Nu när vi lämnar 2012 bakom oss, önskar jag att det mest fantastiska året ligger framför oss. Kärlek och välgång, skratt, god hälsa och en och annan storvinst önskar jag för egen del. Inget märkvärdigt alls. Jo, en sak till, att jag får fortsätta tågklarera i Bäckebron också, det står väldigt högt upp på önskelistan. Så, om tomten bor i Hallsberg och kan prata lite fint med mina chefer så kanske han kan framföra det. Jag har ju varit väldigt snäll. Faktiskt.
 
Då lägger jag mig och powernappar då.
 
Jättegott Nytt År!
 

Kommentarer

Postat av: epsilon

Publicerad 2013-01-02 10:22:45

Aj då, styrs ni från Hallsberg? Har aldrig sett nån tomte där. Hoppas ändå att du får behålla Bäckebron!
Gott Nytt År!

Postat av: Maria

Publicerad 2013-01-02 13:36:42

Gott nytt år vännen! Massa kramar!!! Jag håller alla tummar för att dina önskemål inför 2013 ska gå i uppfyllelse!

Postat av: Cici

Publicerad 2013-01-03 23:19:19

Hoppas att skallebanken gav med sig så att du kunde fira in det nya året med dina vänner. Det är väl lite si och så med det där att önskningar slår in, men dom kostar ju inget, så önska på du.
Gott nytt år till dig och Gino!

Postat av: Marianne

Publicerad 2013-01-04 16:46:51

epsilon: Javisst, vi har våra chefer i Hallsberg. Hoppas det finns nån liten tomtegubbe i ledningen som hör bön :)

Gott Nytt År till er.

Postat av: Marianne

Publicerad 2013-01-04 16:47:43

maria: Stor varm kram till dig fina Maria! Hoppas 2013 blir ett bra år för oss båda två :)

Postat av: Marianne

Publicerad 2013-01-04 16:52:05

Cici: Jo, jag gick allt över och festade lite, men gick hem alldeles före tolvslaget för att kunna mobilprata med min allrakäraste G när det slog över till 2013. Huvudvärken sitter tyvärr fortfarande i, och jag är alldeles förfärligt yr, så jag får nog uppsöka farbror doktorn om det inte ger med sig.

Gott Nytt År till dig och K från oss :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela