solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Så var det med det

Publicerad 2011-09-02 12:34:48 i Allmänt,

Häromdagen ringde det och en trevlig mansröst säger:

- Hej, det här var Ola

- Jaha. Hejhej Ola.

Inte för att jag känner nån Ola personligen men han lät ju nice och han sa inte att han ringde från nån bokklubb eller ville sälja strumpor så då tänkte jag låta honom komma med sitt ärende utan att få luren i örat.

Oj, Ola, åhå, tänkte jag sen, är det månne kommunalrådet som ringer och vill prata lite mellan fyra ögon med den nye kommunrevisorn (jag). Det vore ju trevligt att få presentera sig och berätta vad man är för en och vad man förväntar sig av uppdraget.

- Har du Larsa hemma?

- Nä, då har du allt ringt fel.

Suck.

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2011-09-02 14:52:18

Oj, har du fått en sån hög post inom kommunen! Grattis! Då ska du se att Ola, DEN Ola kommer att slå en signal endera dagen. Det är bara att hoppas på att han är lika trevlig som den förste Ola.

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-09-02 18:22:41

Cici: Det låter allt flådigare än det är - men precis, låt oss hoppas på att han Ola hör av sig och vill bjuda på lunch kanske..?

Postat av: Epsilon

Publicerad 2011-09-04 22:04:03

Kommunrevisor minsann, inte illa. Ber att få instämma med Cici i grattis hälsningarna. Sen finns det nog många jättetrevliga som heter Ola, t.ex.en av mina söner.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela