solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Jula-red

Publicerad 2011-11-17 07:22:37 i Glädjeämnen,

I dag har Jula premiär i Karlstad, kl 0700. Och för er som inte vet vad Jula är så kan jag berätta att det är typ en mansaffär.

Så nu vet ni det.

Det kom ett reklamblad häromdagen med erbjudanden inför premiären, och Gino satt med glasögonen nere på näsan och var flitig med bläckpennan. Han kryssade på alla sidor. Då kom Johan in i köket och konstaterade att sådär gjorde han också när han var liten och Sunne-Bazaren skickade ut leksakskatalogen inför jul.  

Gino grymtade något ohörbart och fortsatte kryssa.

I dag började jag jobba 05.20 så Gino skjutsade mig till jobbet (jag har körförbud på bilen, remember) så åt vi frukost där och han åkte in till Karlstad.

Jag: - Det blir nog rusning i dag så det gäller säkert att vara där i tid.

Gino: - Tror inte det, dom flesta jobbar väl vid den här tiden så det är nog lugnt.

Jag: - Pensionärer. Och daglediga. Förbered dig på kö. Kan karlar spara hundra kronor på en muttermaskin så tar dom ledigt från jobbet, sörrö.

Gino skrattade bara åt mig och åkte. Fyrtiofem minuter senare ringer det:

- Vad i helsicke är det här! Det är hur mycket folk som helst. Börjar bli tveksam till om jag över huvud taget ska gå in, det är nästan som ULLARED.

I det läget är det svårt att avstå från att säga "vad var det jag sa", men jag knep igen för husfridens skull.

Kommentarer

Postat av: Karina

Publicerad 2011-11-17 13:40:00

Jula ska jag bestämt undvika :)



Läste om din mamma, vad fint du skrev om henne! Som du skriver, mamma ska alltid, alltid finnas där. Något annat känns otänkbart. Stor kram till dig!

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-11-17 14:29:40

Karina: Mmm. Jag också. Men Gino, han kan tänka sig att åka dit igen, han. Tack för det, jag saknar henne hundra gånger om dagen. Var rädd om era mammor. Kramar!

Postat av: Cici

Publicerad 2011-11-17 22:23:14

Skönt att höra att ni är igång igen, efter höstens motigheter. Gino har tydligen hämtat sig såpass att han orkar trängas med folk i billighetsaffärer, det glädjer mig mycket.

Är själv inte riktigt på humör i dag efter att ha läst Inger/ ingersords blogg i går. Hennes man har avlidit efter sommarens och höstens kamp med cellgiftsbehandling och operationer. Inger bor i vår by och som du vet är vi inte så många här. Nu är vi en mindre. Det känns.

Postat av: Epsilon

Publicerad 2011-11-18 07:55:15

Jula är värst av de där ställena för det luktar så illa. Tror att det är kablar made in china som stinker. Men Biltema är inte heller så kul. Men glädjande att höra att din make orkar ut och trängas med andra fyndsugna.

Postat av: Lisbeth

Publicerad 2011-11-18 16:40:47

Nu har han i alla fall lärt sig till en annan gång. Nyss öppnade Dollarstore här i Sundsvall. Där hade daglediga och pensionärer köat i 4 timmar fär att komma in först. Jag var där på eftermiddagen och jag undrade om dom som varit där tidigare hade gått tomhänta ut ur affären. Det såg orört ut i hyllorna förutom kexchokladen som sålde 3 för 10:- Där låg det 2 Ynka stackare kvar

Ha en fin fredagskväll

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-11-25 10:07:17

Cici: Handlar det om billiga lysrör och tigersågar och skruvdragare så finns det ingen hejd :) Skönt nog. Jag läste på din blogg om Ingers man och jag förstår att det är mycket ledsamt. Usch.



Epsilon: Precis vad jag tycker. Swedol är också ett luktaillaställe. Men för karlar är det nog en ljuvlig doft, tror jag. Dom är ju inte riktigt som vi ;)



Lisbeth: Det är säkert så att dom hade laddat upp rejält med varor till första anstormningen, och fyllde på blixtsnabbt. Eller inte. Kanske det var bara kexchokladen som stod på allas listor?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela