solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Svartlistning

Publicerad 2011-05-10 20:53:41 i Motgångar,

I dag osar det.

Jag har varit så förbannad så jag skulle kunnat sparka nån på smalbenen. Med stålhätta. Jag ska försöka skriva detta inlägg utan att hyperventilera alltför mycket.

Var hos mamma hela förmiddagen för hon fyller år idag (grattis mamma). På väg därifrån till jobbet svänger jag in med lilla peugeoten på Järnvägsgatan men kommer bara en liten bit för det bromsar in en bil framför mig och framför den står en lastbil.

Plötsligt lägger föraren av lastbilen i backen och börjar backa mot oss.

- Men vad gör han, bilen framför mig börjar tuta och måste backa han också, han närmar sig min front med hög fart. Efter en snabb blick i backspegeln får jag också i backen och försöker komma undan. Vi tutar för att göra YRKESCHAUFFÖREN uppmärksam på det olämpliga i att mosa två bilar mitt inne i centrum men han backar på och kommer så nära att det var fråga om centimetrar. Det går fort bakåt och jag tvingas nästan ut i korsande gata. Utan en blick eller min svänger han sen in på torget, för att ta sig vidare över järnvägsspåret mot industriområdet.

Då brinner det i mig. Bommarna går lägligt nog ner framför honom (tack järnvägen) så jag kör efter, hoppar ur, knackar på förardörren och undrar om han möjligen saknar körkort och glömt hjärnan hemma. I inte alltför trevlig ton, det ska erkännas.

Tillbaka i bilen kommer mannen som satt i bilen framför min fram till mig:

- Hann du prata med honom? Herregud, vad var det där, det var det värsta jag varit med om! Han bara backade ju på utan att ha nån koll eller ens bry sig om att vi fanns där bakom. Att det där gick bra det var då inte hans förtjänst.

På jobbet bestämmer jag mig för att ringa företaget och berätta om hur hans chaufför agerat i dag.

Tror ni chefen sa:

1. Oj då, om det är så vill jag verkligen be om ursäkt. Jag ska kolla med honom vad som hände.

2. Gick det bra med er trots allt? Jag får be om ursäkt, det är inte vanligt att våra chaufförer beter sig på ett trafikfarligt sätt. Jag ska genast kolla vad som hänt.

3. Jaha du. Så du tycker att du kan trafikreglerna så jävla bra då? Då tycker jag du ska snacka med polisen. Blev det stora skador, va? Nähä, då kanske det inte var så farligt då?

Om du gissar på punkt 1 eller 2 kan jag säja att det är felfelfelfelfel.

Jag kunde inte annat än svara att om chefen hade den inställningen förstod jag att inte de anställda var bättre än så.

Med detta uppmanar jag till omedelbar svartlistning och bojkott av företaget Expressfrakt AB i Kristinehamn.

Tack.

Kommentarer

Postat av: Osloskånskan

Publicerad 2011-05-10 23:00:02

Me o mer vanligt tyvärr...

Postat av: Cici

Publicerad 2011-05-10 23:27:34

Nu måste jag svära känner jag: JÄVLA IDIOTER!!!

Postat av: Epsilon

Publicerad 2011-05-11 07:45:11

Att man bara törs vara så himla dum och otrevlig i en så överetablerad bransch, men vi kan väl tillönska dem en snar konkurs. Bra att veta vilka man ska hålla långt avstånd till - stod namnet bakå?

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-05-11 13:49:49

Osloskånskan: Och det ska vara ett serviceföretag... och yrkeschaufför. Hm.



Cici: Det gjorde jag också. Så mycket och så länge att jag har fått gurgla mig med tvål och vatten i dag.



Epsilon: Jag överväger att tillverka en woododocka eller två. Du kan få bilnumret här. RNA 422. Håll en kilometers avstånd.

Postat av: Lisbeth

Publicerad 2011-05-11 14:27:28

Bra gjort så ska en slipsten dras.

Lite änglavakt hade ni allt

Kom ihåg att andas. Att hyperventilera är aldrig bra

Hoppas din morgondag blir bättre

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-05-11 14:37:40

Lisbeth: Inte så bra för blodtrycket kanske... Hade det svängt in en bil till bakom mig så hade det gått illa. Så min pappa skyddsängeln var nog med i bilen.



I dag andas jag normalt igen. Kram.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela