solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Det blir till att lära sig tjata på teckenspråk

Publicerad 2011-05-05 13:50:25 i Allmänt,

I helgen åkte vi till Hammarö för att hämta skifferplattor vi köpt på Blocket. Vi ska dela med grannarna så vi hade två bilar. Vi åkte först, GPS:en var hemma.

Vi hade kollat på kartan och skulle mot Bärstad, vägen in heter Lövnäsvägen, eller nåt ditåt.

- Jag vet vart det är, sa Gino, så vi tog täten.

Vi närmar oss och jag ser att det står Lövnäsvägen in till vänster, precis som vi sett på kartan:

- Där ska vi in, sväng till vänster därframme.

Tror ni han svängde? Nänä. Mr "Jagbestämmersjälvvartjagskasvänga" körde vidare till nästa infart där det visserligen stod Bärstad, men det var ändå fel väg. Så - vi fick göra en så kallad X-sväng och ta rätt väg, dvs den vägen jag pekat ut.

- Tänk om du lyssnade lite mer på mej, sa jag. Haha, du borde höra ganska bra vad jag säjer för det är ju det örat du hör bäst med som vänder mot mej.

- Just nu ja. Men det dröjer nog inte förrän jag är döv på det också så som det tjatas in i det, hela tiden.

Kommentarer

Postat av: Epsilon

Publicerad 2011-05-06 09:02:02

Men tänk bara så tjatig GPS:en skulle blivit.

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-05-07 14:30:49

Epsilon: Precis vad jag sa :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela