solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Så här ligger det till

Publicerad 2011-03-10 08:10:54 i Allmänt,

Amen var det gôtt med lite semester eller?

Två veckor på en tropisk öde ö med grönskimrande klart vatten och vajande palmer. Solen och värmen, den vita mjuka sanden, långa promenader i vattenbrynet varje morgon före frukost. Inga andra turister än Gino och jag, inga försäljare, inga snorfulla gapande människor på den lilla bykrogen; bara lugnet och vilan, solandet och bokläsandet. Svalkande drinkar i kvällsbrisen, ljumma kvällar på en uteservering där vi drunknat i varandras ögon. Ren och skär njutning. Brunbrända och lyckliga är vi nu tillbaka i vardagen igen med nya krafter.



Gick ni på den enkla?

Nä. Tyvärr var det ovanstående bara ett hittepå. Ett rent önsketänkande. Verkligheten är långkalsonger, tidiga mornar, sena kvällar, snöslask och halka, tandläkarbesök och hinna till affären innan de stänger, somna i soffan framför TV:n. Här har vi jobbat aschlet av oss, stressat runt som två duracellkaniner som om det inte fanns en morgondag. Jag har inte orkat blogga, inte läst en blogg, inte umgåtts och varit social för fem öre. Det finns perioder när man bara borrar ner huvudet och kör på, det har varit en sån. Jag hoppas att vi kan lämna den bakom oss snart, men när man ser alla projekt som är påbörjade, påtänkta eller för all del alla måsten; då är det lätt att tappa sugen.

Nu ska jag försöka hitta den. Tips och råd mottages tacksamt.

Kram på er som fortfarande finns kvar här.

Kommentarer

Postat av: Epsilon

Publicerad 2011-03-10 10:39:48

Började faktiskt undra vart du tagit vägen. Hoppas det lugnar sig i tillvaron så att du hinner andas igen. Nu ska det ju bli busväder men sen borde det bli bättre, ljusare är det ju vilket fall. Ha det bra.

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-03-10 14:58:43

Epsilon: Tack för omtanken, jag har idag börjat ta D-vitamin så jag hoppas på en snar uppryckning av humöret och orken. Hoppas det går framåt med ditt ben, jag ska läsa i kapp sen :)

Postat av: Cici

Publicerad 2011-03-10 16:18:25

Det ligger nog och dräller tappade sugar lite här och där denna årstid. Din kommer nog tillbaka när du fått i dej lite mera D3.

Tänk att det slog mig aldrig att ni hade farit till någon exotisk ö, utan jag tänkte att ni jobbar dom järnet igen, bara att vänta.

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-03-10 16:34:36

Cici: Jag kunde inte lura dej alltså, det ante mig. Jag fick ju tipset om D-vitaminet av dig så nu ska jag testköra ett tag får vi se om det hjälper. Gino är också satt på hyfsat stark dos. Håll tummarna.

Postat av: Tant Grön

Publicerad 2011-03-10 18:40:33

Tappade sugar kan vara svåra att återfinna. Själv skrapade jag ihop varenda sparad krona, bestämde att eventuella takomläggningar och rörmokerijobb på huset får läggas på is och så bokade jag en resa i sommar till ett lagom varmt land, Spanien/Mallorca. Enkelt hotell men nära havet. Jag tittar på min resebokning flera ggr om dagen och detta får mig att orka lite till. Hoppas du hittar något knep för att hitta stinget igen.

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-03-16 16:53:52

Tant Grön: Låter underbart. Vi hoppas komma iväg till Italien i sommar men vi måste ju måla det nybyggda uterummet och carporten och... men jag försöker hitta en ny sug i det också :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela