solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Inte pappa till vem som helst inte

Publicerad 2011-07-15 17:20:30 i Glädjeämnen,

Det är tråkigt att gå ensam ut på hundpromenad. Gino kan ju inte gå annat än korta bitar med kryckor, men han kan ta fyrhjulingen! Hurra! 

Sålunda färdades vi fram på byvägen häromkvällen när vi fick se en okänd man stå på en balkong och vifta i armarna. I huset bor en kille som jobbar heltid med Västanå Teater, så jag misstänkte att han hade en hyresgäst. Skådespelarna hyr in sig lite varstans häromkring.

I mullret av fyrhjulingen kunde vi inte höra vad han ropade, men att han ville något framgick av ivriga munrörelser.

Gino slog igen motorn och vi kunde höra:

- Godafton! Vaaad är det för adress hääär!

- Adress? Till det här huset?

- Jaaa, till det här huset. Jag bor här för min son spelar med i Gösta Berlings saga. En fantaaastiskt teaaater. Ni måååste gååå och see den!

Han artikulerade väl, ungefär som en Georg Rydeberg i toppform stod han och deklamerade på balkongen.

- Södra Såneby 103, sa jag. Jo vi ska allt gå och se den, den sjätte augusti.

- Bästa teaatern i Sverige! Musiiken, dräkterna, skådespeleriiiet, lokaliteterna! Fantaastiskt!

- Dä låter bra dä. Hej då.

Innan Gino drog igång fordonet igen ekade det ut över Fryken som låg som en spegel i kvällssolen:

- Min son spelar SINTRAM!

                                                       Sintram (Tobias Hjelm) och kavaljererna firar under julnatten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela