solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Curling-sambo

Publicerad 2011-07-26 13:28:45 i Allmänt,

Ni har hört talas om curlingföräldrar va? Hähum. Curling-sambor då?

Han går med kryckor därhemma och det kan var och en föreställa sig att det är inte så lätt att bära med sig saker då. Därför har jag brukat plocka fram diverse tidigt på mornarna innan jag pinnat iväg till jobbet, för att underlätta hans påklädning och frukost.

En dag kom jag hem från jobbet och frågade om allt var bra, hade det gått bra med frukosten osv. Man väntar sig liksom någon form av tacksamhetsyttring, men fick höra detta:

- Jodå det var ganska bra men du hade glömt en sak.

- Vaddå?

- Jo det mesta var bra men du hade glömt en sak.

- Få se nu, jag hade lagt fram rena kallingar, en strumpa och t-shirt, laddat kaffebryggaren, tagit fram en panodil, ett plåster, lagt en c-vitamin i ett litet glas, hämtat en tallrik och hällt upp en deciliter havregryn och saltat, ställt det på bänken. Smörgåsarna var framtagna, lingonsylten stod på bordet och tidningen hade jag hämtat ur lådan...  Vad hade jag glömt?

- Du hade inte ställt fram någon kaffekopp.

Som tur är så vet jag när han skojar, annars hade han inte levt idag.

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2011-07-26 23:15:25

Så skönt att höra av dig och det låter som om ni är på gång, om än med kryckor. Humöret och humorn verkar inte fattas i alla fall. Det glädjer mig mycket!

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-07-29 12:48:25

Cici: Vi är på gång, det görs framsteg dagligen även om det går bakåt ibland också. Men vi håller humöret uppe och ser framåt. Det hjälper att skratta mycket :)

Postat av: Tant Grön

Publicerad 2011-07-29 21:55:51

Efter att ha läst dina senaste inlägg så är jag så glad att ni har varandra. Tänk att två personer, trots diverse motgångar, har det så fint ihop och lyckas skratta åt allt elände. Vardagshjältar är vad ni är!

Postat av: Epsilon

Publicerad 2011-07-31 19:31:05

Skrivbordsstol på hjul när man behöver hämta något, t.ex en mugg kaffe (med lock) rekommenderar jag. Mycket lättare än med kryckorna. Och blir man bortskämd så läker det mycket fortare.

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-08-01 08:15:19

Tant Grön: Det var väldigt gulligt sagt, dina ord värmer gôtt.



Epsilon: Det var ingen dum idé, jag förstår att du har provat när du var gipsad. Han föredrar nog ändå att bli bortskämd om han får välja =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela