solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Jag gissar på...

Publicerad 2011-01-04 17:59:46 i Glädjeämnen,

På nyårsafton var vi alldeles själva hemma, Gino och jag.

Vi åt en god middag i vardagsrummet, med rödvin och levande ljus. Stämningsfull värre.

Som grädde på moset spelade vi gamla vinylplattor. Gino har massor och det brukar dyka upp grupper som jag aldrig hört talas om, än mindre lyssnat på.

Den minnesgode vet också att vi tävlar om det mesta, så Gino plockar fram en skiva och sätter dit stiftet, samtidigt som han utlovar en fantastisk belöning om jag kan tala om vilken grupp det är.

Han ser sej själv som en vinnare redan innan han satt sej tillbaka vid bordet.

- Steppenwolf, säjer jag. En ren chansning men det skulle jag aldrig erkänna.

- Hehehe... du säjer alltså Steppenwolf? Vart fick du det ifrån?

- Ingen aning, säjer jag, och fattar att det är rätt. Steppenwolf it is!

- Du måste ha sett omslaget när jag plockade fram skivan? Han är lite knäckt.

Öh. Som om det skulle gjort nån skillnad, jag är totalt rudis på skivomslag. Och grupper. Men man ska ju ha tur ibland.

Belöningen väntar jag fortfarande på. Men det ska bli trevligt.

Steppenwolf - Steppenwolf (NEW CD)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela