solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Tant Grön frågar, jag svarar

Publicerad 2011-01-22 13:30:27 i Glädjeämnen,

Jag har fått i uppdrag av Tant Grön att svara på några frågor. Äntligen har jag fått en award.

Jag svarar glatt på dessa frågor:

Närmaste bok s. 18 rad 4?

- Tack. Du är snäll. (Hönsen värper små ägg i år/Berndt Andersson i pocketupplaga).

Vad såg du på TV senast?

Damernas skidlopp över tio kilometer.

Vad gör du just nu förutom sitter framför datorn?

Försöker få katten Conan Barbaren att förstå att den inte får gå över tangentbordet. Förbereder mig mentalt för att våga gå på en promenad med Alva. Ni vet, magen spökar. Funderar på om jag har några tomma pärmar nånstans att sätta nya viktiga papper i.  

När var du utomhus sist?

När jag gick ner till saltstenen med en stor hink potatis och äpplen i bitar till "våra" rådjur.

Vad har du på dig?

Röd långklänning i siden med bar rygg, högskaftade handskar, stayups och slingbackpumps med tio centimeters stilettklackar. Håret har jag i svinrygg fastsatt med ett litet spänne i emalj och ädelstenar. Det vanliga helgutstyret.  

Suck. Nej det är jeans, linne, tröja. The usual. Risigt hår, osminkad.

Vilken film såg du senast?

Det var åratal sen jag såg en hel film på tv, jag zappar vidare vid reklam och glömmer sen bort vad det var jag tittade på. På bio kan det ha varit Borat när den hade premiär... undrar när det var?

Skulle du vilja flytta utomlands?

Här måste jag hålla med Tant Grön. Om jag vore rik så jag kunde åka hem till Sverige så ofta jag ville. Skulle kunna bosätta mig långt norrut i Norge, i Narvik eller i någon liten by längst ute vid havet. Australien eller Nya Zeeland om jag ska välja ett icke europeiskt land, eller Canadas vildmark. Jag tror att jag skulle kunna bo vart som helst egentligen, bara jag får bo med den jag älskar. Det är Gino det. 

Kommentarer

Postat av: Karina

Publicerad 2011-01-23 09:21:59

Gillar namnet på din katt :)

Postat av: Tant Grön

Publicerad 2011-01-23 11:10:45

Nya Zeeland, dit vill jag. Om så bara för en semestertripp. Fast först måste hustaket renoveras, ungarna flytta hemifrån och så måste jag få några år på mig att spara pengar.

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-01-23 12:19:43

Karina: Vi har ju en Bozze också (det är mamman det!), och Wiggo. Conan Barbaren som låter mest mordisk är den goaste ;)



Tant Grön: Vi hade tänkt åka och hälsa på en bekant på Nya Zeeland hösten 2011, men det blev ett påbörjat inbyggt uterum i stället så det får vänta något år till. Men vi ska dit. Förhoppningsvis får vi i alla fall råd med en italienresa i juni. Hoppas hoppas.

Postat av: Cici

Publicerad 2011-01-24 13:38:41

Men kära Marianne, om jag hade vetat! Om det inte hade varit så att jag själv har tackat nej till awarder på min blogg, vilket har som följd att jag aldrig tilldelar (pådyvlar?) någon annan en sån, så hade du fått en av mig för länge sen.

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-01-24 18:28:43

Cici: Ingen fara, nu kan du pådyvla mig en när som helst du vill :)

Postat av: Cici

Publicerad 2011-01-24 19:58:41

Nu har jag hittat flera awarder som skulle kunna tänkas passa, men dels är jag osäker på hur färgerna passar till er inredning, dels har jag ingen aning om hur man skickar en award.

Du kanske få nöja dig med tanken, för det är ju den som räknas, eller hur?

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-01-26 16:52:04

Cici: Tanken räcker långt. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela