solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Klart det går

Publicerad 2011-01-11 14:25:23 i Små och stora projekt,

Så mycket snö vi har. Häromdagen regnade det som spön i backen, snön blir blytung, och då blir man lite orolig för att taken ska rasa in.

I förrgår kväll satt jag i vardagsrumssoffan och kände i hela kroppen hur det gick en lavin ner från stalltaket. Som tur var så var Gino hemma, så vi tog varsin snöskyffel och började skotta. Varje skyffel kändes som hundra kilo. När vi slitit en halvtimme kom han på en lysande idé:

- Jag hämtar fyrhjulingen. Med snöbladet kan jag skjuva bort lite i taget, sa optimisten.

- Det går aldrig, sa jag, ungefär som om jag vore född i Örebro.

- Klart det går. Har jag någonsin misslyckats med något?  


Det tar fem minuter innan han sitter som berget i en snöhög, hård som cement.

Tack snälla Tommy för att du har ständig jour och kommer med traktorn när som helst vi ringer. Med ett leende i mungipan dessutom.

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2011-01-11 23:44:11

Fram till nu har vi sluppit takras och det är åtminstone Cilla glad för. Hon går nästan upp i limningen ett par timmar innan det börjar rasa och fram till sista flingan trillat ner. Fast egentligen vore det bra om det for ner för det börjar vara mycket på taken nu. Lagårdstaket har sönerna skottat av för ett par veckor sen. Men ska man skotta bort något av det som rasat måste man nog ha en traktor för det blir ju så kompakt när det har ramlat ner så där.

Postat av: Tant Grön

Publicerad 2011-01-12 08:13:45

Ibland är det roligt att få rätt, särskilt mot den äkta hälften..

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-01-13 06:38:57

Cici: Vi har så mycket tung snö på taket att jag börjar bli orolig, men det har ju hållt förut... konstigt med djur, att de känner på sig långt i förväg när det ska hända saker.



Tant Grön: Det är ganska ofta jag har anledning att säja "vad var det jag sa". Lika roligt varje gång =)

Postat av: annsoh

Publicerad 2011-01-13 07:16:13

jätte fin blogg :)

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-01-13 12:27:42

annsoh: Hej och välkommen, roligt att du tycker om den. Ska hälsa på hos dej snarast :)

Postat av: Cici

Publicerad 2011-01-14 18:20:33

Att du redan har skrivit klart på Sunnebloggen, så fort det gick. Jag tycker i alla fall att du har klarat det med den äran. Naturligtvis! Det visste jag ju redan innan.



Det är synd att inläggen på den där bloggen får så få kommentarer, men folk är väl blyga och rädda att grannarna ska tycka något. Undantaget Conny då och han är ju inte blyg det vet vi ju.



Nu när du har varit ute på nätet så där officiellt kommer du säkert att vara jättesugen att skriva på den lilla interna bloggen. Hoppas jag i alla fall.

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-01-17 18:33:39

Cici: Tiden gick så fort! Jag hade så mycket jag ville skriva om men hann inte riktigt med :)Kul att du tyckte det gick bra, några Sunnebor har också hört av sej med positiv respons, vilket är jättekul.

Nu gäller det att kavla upp ärmarna här igen ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela