solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Ett skitinlägg

Publicerad 2011-01-21 09:28:08 i Motgångar,

Klockan är nio på morgonen och jag har just sjukskrivit mig och avbokat tandhygienisten. De tidiga morgontimmarna har nämligen tillbringats till största delen på toaletten. Jag har feber och magkramper.  

Ville bara snabbt uppdatera här så ni inte tror jag flyttat till Karlstad eller rymt med mjölkbilen. Öhhh, mjölkbilen? Vart fick jag det ifrån?

I vilket fall så var jag på kurs i två dagar i Karlstad. Första dagen fattade jag inte ett dugg, andra dagen något lite. Ingen skugga ska falla på föredragshållarna, det är nog bara min hjärna som är för liten? Att man har ett stort huvud säger ingenting om innehållet. Ni tjejer vet ju hur det är med förpackningarna runt rynkkrämen. Jättestor kartong, liten burk. Nåväl, ord som driftprocess, implementera, driftleda, operativt leda har surrat i luften. Svåra ord det där.

Maten var sådär. Lokalen vi satt i hade två av Beatlarna sovit eller åtminstone tillbringat natten i, när de var i stan på spelning. Var det 1964?

Sammanfattningsvis:
Marianne - lär dig vara tyst om att du inte fattar ett smack, när du är på utbildning. Lär dig att plugga in öronproppar. Åtminstone dag två, när du vet att trumhinnorna får en snabeltrumpetstöt av damen snett bakom, varje gång hon skriker rakt ut och avbryter. Tinnitus, remember. Lär dig för guds skull se intresserad ut när ordet grupparbete nämns. Lär dig bli mer positiv. Kritisera inte upplägget. Var inte en böld i rôven på chefen. Var inte så ledsen när du kommer hem efter en dag att du bara grinar.
Bli inte sur när andra höjs till skyarna och tänk inte inombords att viandrakanocksåtänkasjälvaochkommamednyainfallsvinklarochvarakreativafastviärgamlaochharjobbatlänge.

Nu blir det sängen muggen.  

Kommentarer

Postat av: Tant Grön

Publicerad 2011-01-21 14:19:41

Kärringar behöver egentligen inte gå på kurs. De kan redan allt som är viktigt.

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-01-21 17:10:11

Tant Grön: Eller hur. Så är det.

Postat av: Cici

Publicerad 2011-01-21 21:32:12

Det är nog inte mycket som är roligt när man håller på att bli sjuk. Magsjuka är aldrig roligt! Hoppas att det är snabbt övergående!

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-01-22 09:30:33

Cici: Så sant. Än märks ingen större förbättring men jag hoppas den kommer under dagen.

Postat av: CB

Publicerad 2011-01-23 04:11:49

Jag hoppas att det var sista gången vi hade medarbetardagar, snacka om bortkastade skattemedel. Eller tror du vi får behålla frukten som tack för att vi står ut med dessa aktiviteter. Proaktiv, kartor och fiskar var ord som jag snappade upp.

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-01-23 12:26:52

CB: Proaktiv is the word. Men det nya modeordet var väl ändå implementera? Frukten får vi tydligen behålla. Men till min lilla barack kommer det bara undantagsvis frukt så det skulle inte blivit nån större skillnad :(

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela