solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Vem annars :)

Publicerad 2011-02-14 06:47:17 i Gamla minnen,

Vi ligger i varsitt soffhörn lika förkylda och hängiga båda två. Sverige vinner till slut över Finland på straffar. Samtalet glider in på hur vi själva spelade hockey när vi var små.

Jag hade en bästa kompis som hette Per, hans pappa spolade en riktig is med sarg och allt, där spelade vi ishockey så länge det var kallt. Gino slet på lädret i Karlstad.

- Jag var alltid Hans "Virus" Lindberg, sa jag, det var min idol.

- Och jag var Sura-Pelle, sa Gino.

Hehe.

         

Jag                                               Gino

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2011-02-14 15:59:51

På den tiden jag och mina kompisar hemmavid upptäckte hockeyn var det naturligtvis Tumba som var den stora idolen. Han kom förresten till vårt höghus i Bagarmossen och höll ett litet föredrag om farligheten med alkohol och droger för barnen som samlats nedanför lastbryggan han stod på.

När vi hade skridskor på fötterna lekte vi "Ubban", ett slags kull, där killarna hade "pass" när dom höll i en tjej och vice versa. Gissa om det var spännande!

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-02-16 15:33:59

Cici: Häftigt! Det blir roliga minnen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela