solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Världens bästa granne

Publicerad 2011-02-14 08:09:25 i Glädjeämnen,

Häromkvällen jobbade jag till halv tolv. Gino var också på jobbet och snön vräkte ner. Vi brukar vanligtvis anlita dottern att åka och se till att taxen får komma ut och kissa på kvällen, men med så dåligt väglag ville jag inte att hon skulle åka ut.

Jag ringde till världens bästa granne, Tommy Såta:

- Skulle du vilja släppa ut Izak nångång under kvällen?

- Självklart. Inga problem, det gör jag när jag åker förbi sen. Alltid positiv.

När jag åker hem på nattkröken funderar jag på hur jag ska ta mej in på gården. Snöplogen har gått under kvällen och det är en massa snö som ligger framför allas infarter.

Hm. Jag får nog ställa bilen ute i vägen och skotta mej igenom snöplogsvallen och göra en väg ner till carporten, så får det bli. Och jag som är blöt och frusen om föttena, och har sån ischiasvärk.

När jag kommer hem ser jag inte minsta snöplogsvall. Tommy har varit hos oss med traktorn och kört undan allt, jag behöver inte lyfta ett finger.

Det är vid såna tillfällen man blir så glad att man nästan vill grina.

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2011-02-14 19:25:21

Så ska det vara mellan goda grannar!

Grannen har verkligen ett gott hjärta och jag är säker på att ni hjälper honom när ni kan. Godhet skapar godhet. Det vill jag tro i alla fall.

Postat av: Epsilon

Publicerad 2011-02-15 20:03:34

Men så härligt.

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-02-16 15:32:07

Cici: Det är så sant som det är sagt. Precis som man önskar att det ska vara i en liten by.



Epsilon: Det var det underbaraste som någon skulle kunnat gjort för mig just då. Jag blev verkligen varm i hjärtat.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela