solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Snabb diagnos

Publicerad 2011-02-17 12:06:53 i Allmänt,

I väntrummet på vårdcentralen sitter en kvinna och hostar. När hon inte hostar snyter hon sig. Man anar att det är förkylning hon söker för, om man säger så.

En bekant till henne kommer gående i korridoren och stannar och pratar:

- Hej, Berit, det var länge sen. Är du förkyld?

Berit, med hes och svag stämma: - Jaa, jag är jättedålig, ont i hela kroppen.

- Då har du influensa. Den kan bli svår att bli av med. 

Berit väser: - Nja, kanske det, men jag har mest ont över bröstet...

- Det låter som lunginflammation. Du ska se att det är lunginflammation.

... och ont när jag andas.

- Eller luftrörskatarr. Det ska du se att det är. Ja det är inte heller att leka med. Du behöver pencillin. Ha det så bra, vi hörs, hörrö.

Sen går hon.

Och jag väntar mig nästan att Berit ska resa sig upp, gå till receptionen och be att få pengarna tillbaka, men det är klart; hon ska ju ha ett recept på pencillin också. 

                                                                 image129

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2011-02-17 20:43:49

Kom nu inte bara om ett par dar och meddela att du åkt på influensa!

Postat av: Epsilon

Publicerad 2011-02-18 14:48:17

Var ni många som hon hade chansen att hosta på och smitta ner?

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-02-20 17:46:37

Cici: Jag väntar med spänning, det var ett flertal där som spred bacilluscus hostilaria omkring sig...



Epsilon: Många många, men det var en del som öppnade moteld också.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela