solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Bekräftade farhågor

Publicerad 2011-02-20 19:43:00 i Reflektioner,

Mamma och jag pratar i telefon precis nu, och jag berättar om Stålfarfar och middagen och vilka Gino skulle bjuda in och allt.

- Stålfarfar, säger mamma med eftertryck, och man hör att hon inte tyckte det var någon bra idé. Vart fick du honom ifrån?

-
Ingen aning, svarar jag, det var bara han som dök upp i skallen. Hur vet jag inte.

Då befäster hon mina värsta farhågor:

- Han var på TV en gång och himmel vilken tråkig karl. Han pratade inte ur skägget. Hade ingenting att säga.


Jahapp. Jag tror jag ringer återbud till middagen. Eller så kollar jag om inte åtminstone Frank Zappa kan komma till desserten. I värsta fall kallar vi in Gustaf Schröder.

Kommentarer

Postat av: Epsilon

Publicerad 2011-02-20 21:16:15

Håller fullständigt med din mamma.

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-02-20 21:46:06

Epsilon: Hon brukar ha rätt i det mesta.

Postat av: Cici

Publicerad 2011-02-20 22:35:25

Nu fick jag en sån där skrattparoxysm igen och du ska veta att det är inte lätt att stava till såna svåra ord när man har ögonen fulla av tårar. Jag tror inte att jag kommer att kunna sova i natt.

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-02-21 12:16:04

Cici: Du kanske kommer att se Stålfarfar cykla förbi din säng så skägget fladdrar hela natten :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela