solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Saxat ur dagens tidning

Publicerad 2011-12-01 14:01:26 i Det här är humor,

Brobyskolan i Sunne har haft en temadag om HIV. Sen frågade man eleverna: Vad är det viktigaste du lärt dig?

Här är en röst:

Olle Nordgren, 15, Sunne  Jag är allmänbildad och visste redan det mesta. Många äldre däremot, de som levde på 80-talet till exempel, är verkligt okunniga och fördomsfulla om hiv. 


Olle Nordgren, 15, Sunne
Jag är allmänbildad och visste redan det mesta. Många äldre däremot,
de som levde på 80-talet till exempel,
är verkligt okunniga och fördomsfulla om hiv.
 


Hörde ni det, alla ÄLDRE?

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2011-12-01 17:33:25

Hm, jag förstår inte riktigt hur han tänker där, men jag är inte säker på att jag vill veta det heller. I och för sig levde jag på 80-talet, men jag är kanske inte rätt målgrupp ändå.

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-12-01 21:11:57

Cici: Tror inte han tänkte alls :) eller rättare sagt så tror jag inte munnen hade kontakt med hjärnan just då.

Postat av: Lisbeth

Publicerad 2011-12-02 14:20:58

Hjälp vad har vi lärt barnen om våra kunskaper. Att jag är äldre förnekar jag inte men att jag levt på stenålder där vill jag lämna in en dementi

Dom är väl för söta dom små liven

Ha en fin fredagskväll

Postat av: Epsilon

Publicerad 2011-12-02 17:30:20

Hahaha - jag som tillbringade stor del av mitt yrkesliv på högstadiet är in så särskilt förvånad.

Ålderdomen börjar vid 30.

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-12-15 08:54:41

Lisbeth: Det är faktiskt ganska gulligt. Vid fyllda femtiotvå hör man ibland till "äldre" och faktiskt ibland till "ungdomarna" när de riktigt gamla talar ;)



Epsilon: Alla över 28 växer det mossa på, tror jag :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela