solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Litten som enna tesked

Publicerad 2011-08-11 15:55:31 i Allmänt,

Jag har verkligen inte varit på topp på sistone. Sliten, trött och mått allmänt sk-t.

Så jag skrev ett inlägg häromdan när jag var riktigt nere, som jag sen tog bort. Där berättade jag om saker som jag blivit riktigt ledsen över, och som jag aldrig kommer att glömma - och då handlade det om särbehandlingar i arbetslivet t ex. 

Det var skönt att skriva det, och lika skönt att ta bort det. 

Jag ska försöka gaska upp mig och hitta formen igen. 

Jag fick i alla fall dra på smilbanden när jag var och handlade i går. 

Jag rattar in lilla lilla Peugeoten lite smidigt och på bänken utanför affären sitter en av killarna som bor på gruppboendet intill:

- Hejhej. 

- Hejsan. Här sitter du och vilar dig. 

- Jojomän. Gôtt dä.

Och så tittar han en extra gång på bilen: 

- Ä dä en mopedbil dätta..? 

- Va? Nej det är allt en vanlig bil, fast den är liten...          

                                                       

Kommentarer

Postat av: Epsilon

Publicerad 2011-08-12 08:55:18

När jag ska parkera så brukar jag önska mig en mopedbil. Fast man ska ju vara försiktig med vad man önskar sig.. Men killen var ju rolig och välgörande att få sig ett skratt.

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-08-12 14:23:41

Gino brukar reta mig för att jag är så himla dålig på att fickparkera, och vill ha en stor lucka; även om jag kör en minibil :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela