solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Femtonhundra - noll till mig

Publicerad 2011-08-01 08:29:25 i Glädjeämnen,

Varje kväll sker samma procedur: han sitter i ena soffhörnet och lägger upp foten i mitt knä, jag lindar av bandaget och masserar därefter försiktigt för att få ner svullnaden. Att vi samtidigt knaprat chips, godis och onyttigt att dricka så vi båda har lagt på oss fyra fem kilo var tänker jag inte nämna med ett ord.

Många kvällar har jag tjatat på om nyttan av olivolja:

 - Kan jag inte få ta på lite olivolja, det är jättebra för huden och gör att det blir skönare att massera. Jag lovar att du kommer att gilla det. 

- Nej, ingen olivolja här - ta lite Idomin. Olivoljan härsknar säkert så vi håller oss till Idominsalva.  

Glider Idominsalva? Gör Idominsalva det lätt att massera? Svar nej. Passar bäst i baken.

Men han var lika istadig som gammelhästen som pappa hade, så det blev hovarna i marken s a s. Ingen jädra olivolja.

Så. Förra fredagen var vi till fotvården och fixade till lite.

På bordet bredvid Åsa står en flaska.

- Vad har du där för något? frågar Gino och önskar nog i det ögonblicket att han aldrig frågat...

- Vanlig olivolja, det är absolut det bästa man kan använda. Rena dunderkuren


                                            ************ Trumvirvel ***********

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2011-08-01 13:22:43

Det går lika bra med, nej inte selleri, men rapsolja. Mycket billigare dessutom. Vi använde mycket matolja inom äldrevården då jag jobbade. Men G kanske inte vill bli behandlad som en åldring.

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-08-01 15:20:13

Cici: Jag smyger in lite rapsolja i kväll så får vi se. Han lär inte märka nå´t :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela