solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Sån här är jag

Publicerad 2011-04-05 07:58:37 i Reflektioner,

Jag har varit inne hos Jess och gjort ett personlighetstest.


Min personlighetstyp:

Tystlåtna, idealistiska tänkare. Vill tjäna mänskligheten. Strävar efter att leva upp till sina värderingar, som tenderar att vara omfattande och väl genomtänkta. Extremt lojala. Flexibla och avslappnade så länge de inte upplever att någon av deras grundläggande värderingar hotas. Oftast begåvade skribenter. Kvicktänkta, med förmåga att se nya möjligheter. Vill förstå och hjälpa andra.


Karriärer som skulle kunna passa:

Skribenter, artister, personalvetare, socialarbetare, svensklärare, bildlärare, förskole- och dagispersonal, präster, psykologer, forskare, fritidspolitiker, redaktörer, studievägledare, journalister, religionslärare.


Jag verkar ju vara en ganska trevlig typ om jag får säga det själv.

Och ni? Vad är ni för ena?

Kommentarer

Postat av: Epsilon

Publicerad 2011-04-05 10:18:52

Tycker att det framgår av din blogg att du är både rolig och trevlig. Jag är nog inte så himla kul. Jag hamnade där företagsledare, domare och kreditrådgivare är. Född till ledare stod det i mitt omdöme. Ja det var ju inte riktigt alla som gillade att ha mig som chef.

Postat av: Cici

Publicerad 2011-04-05 20:07:50

Det stämde väl bra på dig. Jag var in och testade men jag tycker det är knepigt att vara riktigt ärlig och inte skriva in det man tror är bäst. I alla fall blev det väldigt många förslag på lämpliga sysselsättningar, och då blev jag så trött. Allt det där är ett passerat stadie, jag behöver inte bry mig längre. Nu kan jag vara vem jag vill, när jag vill. Nästan i alla fall.

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-04-08 06:02:50

Epsilon: Man får ta det med en nypa salt. Och vem har sagt att inte en kreditrådgivare kan vara kul :)



Cici: Det kändes som om det stämde hyfsat, men man utläser nog resultaten lite som man vill. Oftast är jag nog precis den jag är.



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela