solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Dålig kvalitet eller?

Publicerad 2011-04-01 22:30:32 i Allmänt,

Tänke bara visa vad tvätt i fyrtio grader med efterföljande tumling kan göra med ett par dyra fina sköna fårskinnstofflor.



Jag saknar dom. Med min känsliga blåsa behöver jag ha varmt på fötterna så just nu tassar jag omkring i Ginos tjocka strumpor.

Men jag tänker inte slänga dom, till jul kommer det att sitta en julenisse på vår trappa med specialtovade tofflor på fötterna.

Så det så. Då har de inte blivit förstörda förgäves. Så tänker jag.

Fast egentligen handlar det nog om separationsångest.

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2011-04-01 23:37:14

Alltså, hur tänkte du riktigt då, när du tvättade skinntoflorna i maskin och sen TUMLADE dom?

Blöt upp dom igen och trä dom över ett par skor eller något fotliknande så kanske dom går att använda igen.

Postat av: Epsilon

Publicerad 2011-04-02 09:39:57

Tomten blir nog glad. Stackars dig, men det finns väl nya att få tag på.

Postat av: Lisbeth

Publicerad 2011-04-02 10:34:03

Vad bra att du sparar dom. vet aldrig kanske inte bara något för Nissen. Maskerad någon gång?

Postat av: Marianne

Publicerad 2011-04-02 15:24:37

Cici: Tänkte inte alls. Det var när hela jag OCH köket blivit helt nersmetade av kokande steksky som allting åkte in i maskinen/-erna. Braindead.



Epsilon: Nu måste jag göra en tomte, jag kan bara inte slänga mina goa tofflor... :)och så blir jag så snål när det gäller.



Lisbeth: Ingen levande varelse får på sig dom längre, stenhårda och narrskomodell. Dessutom har de gått från storlek 40 till 34, eller nåt. Tomtenisse får det bli.



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela