solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Städfusk

Publicerad 2010-09-29 16:18:27 i Små och stora projekt,

Häromkvällen gjorde jag nåt jag aldrig gjort förut - inte som jag minns i alla fall. Kom hem från jobbet vid 18-snåret och det såg ut som ett grustag i hallen. Vi håller ju på och bygger därute och ingen är direkt jättenoga med att ta av sej skorna varje gång man springer runt och letar verktyg, stegar, borrmaskiner, sladdvindor, snusdosor, läsglasögon, tumstockar och annat löst.

Telefonen ringer och våra goda grannar ska titta över. Dammsugaren stod på övervåningen och jag var alldeles för trött för att gå upp och hämta den. Ute på trappan stod en piazzavakvast som jag sög tag i och svepte runt med. Det blev en hel del ska ni veta, men attans, ingen sopskyffel. 

Däremot en dörrmatta, ganska stor och rejäl. Sväljer en hel del. Om man lyfter lite fint i ena hörnet kan man med den andra handen fösa in högen. Sen ställer man sej mittpå och jämnar ut.  

Tata! Städat!

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2010-09-29 17:40:40

Och jag som bara trodde det där var ett talesätt! Jag är djupt chckad! (Men tack för tipset).

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-09-30 05:45:22

Jag lovar, Cici att det inte ska bli nån vana. Men lite då och då i nödsituationer. Vill man förstärka känslan av nystädat kan man ta en trasa urvriden i såpvatten och hänga den lite diskret över elementet. Till jul, kanske?

Postat av: Tant Grön

Publicerad 2010-09-30 08:32:33

Toppentips!

Postat av: Lairama

Publicerad 2010-09-30 08:38:22

Jag har en jättestor matta i min hall. Kommer bli helt perfekt att använda som fuskstädare.

Tack för tipset :)

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-10-04 16:42:08

Tant Grön: Visst är det fiffigt, och fort går det.



Lairama: Ju större desto bättre, man kanske bara behöver månadsstäda till slut. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela