solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Snabb?lunch i Arvika

Publicerad 2010-10-25 14:31:16 i Allmänt,

Dagens små guldkorn så här långt:

Snart måste vi byta bort lilla gula faran. Huyndaien. Den har nu sett sina bästa dagar och en liten nätt Citroën C1 är nästa heta kandidat till titeln som familjens andrabil. Gino hade sett i tidningen att man just nu fick extra bra betalt för bytesbilen när man köpte en ny C1:a i Arvika. Vi åkte dit på min långlunch. Tror ni att det var något finstilt med det? Korrekt, det gällde bara C1:or man hade på lager, och det hade man tyvärr ingen, eller jo det hade man men inte riktigt ändå, för den måste ha stått i lager i minst 200 dagar för att... ni fattar. Lurenbedrägeri tycker jag. 

Vi sket i bilen (bildligt talat) och åkte till McDonalds i stället. Helt ensamma var vi utanför disken, om man undantar en äldre herre som gick omkring med en högljudd skurmaskin. Alla andra sprang som yra höns på insidan med dammtrasor och putsade och fejade, men till slut: - Hej och välkommen. Jag är lite virrig hehe, vi väntar på en konsult. Eller sa han kanske konsul? Sultanen av Brunei? Ronald McDonald himself?

Vi beställde, fick dricka och strips, sen blev vi sittande. Och sittande. Och väntande. Och tittade på personalen som for omkring som små tromber. Efter en bra stund kom min McChicken och han vände sej till Gino: - Du får ursäkta men din beställning glömdes bort. Det tar nåågra minuter till. Jaha ja. Sen kom konsulten/konsulen/sultanen, en liten spenslig kille och det blev ett fasligt handtryckande och hejande och klappande på axeln borta vid kassan innan äntligen Ginos hamburgare kom, så vi kunde börja äta. Hoppas dom inte gjort som dom är mest kända för på McDonalds i Arvika tänkte jag, att diska toasitsarna i den vanliga diskmaskinen. Det skulle säkert inte ses med blida ögon av vadhannuvar han översteprästen som kom. 

Sen for vi hem och jag somnade i soffan med taxen över benen. När jag vaknade var det dags att åka tillbaka till jobbet. 

Ja det var bara det.

(Nej förresten, jag vet att det inte heter lurenbedrägeri men jag tycker det är ett bra ord).

PS. Det var inte min McChicken som vände sej mot Gino och sa det där om hamburgaren, utan naturligtvis han som jobbar bakom disken. Så har vi rett ut det också.

Kommentarer

Postat av: CillaCobra

Publicerad 2010-10-25 22:49:14

muhahaha =) Det har blivit ett gift att läsa dina bloggar ju =) nån dag har jag faktiskt gjort mig klar för säänga och sen kommit på visst skjutton måste ju läsa nyheterna från ö-vik innan jag kan somna så där ligger jag i Eva dräkten och läser och fnissar för mig själv sen så va ska man säga. man finner inte ord men man undrar hur kan hon bara få till de så ????



hej hopp men nu får du ingen mer kram av mig innan du blitt helt frisk från din flunsa för nu har jag vart hemma för länge med din bacill =).. cyberkraaamizzz

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-10-26 07:59:02

CillaCobra: Hörde att du blivit smittad, hoppas det är på sluttampen. Kul att du läser, och jätteroligt att du kommenterar! Kramar :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela