solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

The Hamster Boa

Publicerad 2010-10-28 13:42:06 i Små och stora projekt,

Syrran ringer: - Jobbar du i Sunne i dag?

Jag: - Japp.  

Samtalet kommer att handla om att hon sett ett bord på återvinningsaffären Hamsterboá som hon skulle vilja att jag hämtade.

- Om jag hinner, säger jag. Affären ligger nära stationen, men det är inte läge att springa ifrån på arbetstid. 

Jag bestämmer mej för att vara en god syster och åka ner lite tidigare och plocka upp bordet. Det är flera år sen jag var inne på Hamsterboá, då hade de dragit ner på sortimentet och slutat med möbler och större grejor. Nu var det utbyggt och de hade massor av både möbler och andra, i mina ögon, väry intressanta saker. Tio minuter är vad jag har på mej, det blev lite broderade dukar och en spegel på fot till mej, och bordet till syrran. Jag ville verkligen gå runt och kolla längre men det hann jag inte.

Den 13 november ska vi ha loppis i bygdegården och jag har bokat in ett bord, syrran också. Mitt mål är att göra mej av med en massa grejor som ligger och tar plats. Suck. Så EGENTLIGEN borde jag inte gå in där mer.
Men det vet vi att jag kommer att göra, inte sant. VI känner allt mej, vi.

Jag kanske hittar några roliga saker till loppisen..?

Hoppas inte Gino läser det här.

Hamsterboas entré   Husgeråd i Hamsterboa   Lampor i Hamsterboa


Kommentarer

Postat av: Karina

Publicerad 2010-10-28 16:31:47

loppis,sa du. Är det i Öjervik? Kommer det att bli nån julmarknad där?

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-10-28 17:42:38

Karina: Javisst, Öjervik station, mellan 11-14. Vet inte om vi ska ha nån julmarknad, ska kolla.

Postat av: Mr G

Publicerad 2010-10-29 20:54:44

Jag tror jag får höra med Hallqvist om den stora containern är till salu.För det blir nog inte mindre med grejer hemma efter loppisen eller?

Puss från Mr G

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-10-29 21:12:33

Älskade mr G: Köp containern du, du känner mej ;) Puss.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela