solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Skämmes, ta mej f-n

Publicerad 2010-10-07 08:34:05 i På järnvägen,

Nu har jag varit Häxan Surtant igen. Haha.

Jag jobbar, och utanför stationen står en blå Epa-traktor med volymen i botten, och fast jag sitter inne på TågX går musiken rakt in i kroppen utan att passera öronen. Högtalarna är verkligen på bristningsgränsen. På perrongen står ett tiotal personer och väntar på tåget, och jag överdriver inte om jag säjer att det inte skulle gå att föra ett normalt samla samtal ens femtio meter bort. Måttet är rågat. Med bister min och stora steg går jag ut och bort till Epa:n: - Dra igen det där, illa kvickt!

Man förväntar sej fingret, ett - "dra åt helvete kärring" eller nåt men han tittar bort och stänger av. Sen släpper han av kompisen som ska med tåget och åker, tyst och stilla. Inte en liten liten burn-out ens. 

Håhå, man har börjat inge respekt. 




Kommentarer

Postat av: CillaCobra

Publicerad 2010-10-09 16:15:05

Jag tror jag vet vilken EPa du mena , jag höll på att få göra samma sak då jag satt inne i kassan och trodde jag skulle få skallen spräckt av dånet från Epan, alltstå små trötta barn är som bomull jämnfört med denna sak på 4 hjul.

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-10-09 19:39:09

CillaCobra: Jag tror dom mår lite bra av att nån säjer till också. Eller också har man ingen luft i däcken när man ska hem.

Postat av: CillaCobra

Publicerad 2010-10-09 20:11:09

Du är en klok kvinna Du

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela