solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Positivt tänkande

Publicerad 2010-10-07 09:26:42 i Små och stora projekt,

Jag lever ihop med en sann optimist.

Vår carport som är under uppförande saknar fortfarande takläkt och plåttak mm. Taket ska hämtas i Karlstad i dag av G som är genomsuperförkyld och borde vara sängliggande. Dessutom regnar det lite smått, jag jobbar och G är höjdrädd. 

Ändå har han bestämt sej för att taket ska upp innan älgjakten. Den börjar på söndag. 
Behöver jag säja mer?

Bevingade ord som "det här tar sej ingen vägen" och "det här ska snart vara gjort" ringer i mitt huvud.

Det kommer att bli några hektiska dagar i vårt liv.

Vart ringer man för att hitta en takläggare lite snabbt..?

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2010-10-07 12:13:19

Lånar ut Johannes igen om det skulle behövas.. :0) Ge honom lite nachos bara så är han nöjd! ;0)

Postat av: Cici

Publicerad 2010-10-07 20:38:08

Aha, det är så där det går till. Man slänger ut behovet på nätet och så kommer det genast en kommentar att hjälp är på väg! Ett bra tips!

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-10-08 13:23:34

Anna: Låter bra det där, men jag tror att Johannes har händerna fulla med snickeri... men lite nachos kan vi säkert fixa nån dag utan arbetsprestation. För hela familjen då =)



Cici: Exakt. Vilket underbart forum det här är, det tycker jag vi ska ta fasta på och använda oss av lite mer.

Postat av: CillaCobra

Publicerad 2010-10-09 16:12:05

Jag är en hejjar på att spika i snedspikar ( de håller väl mer plåt på plats ´!! eller ??? undrar bara om G skulle kunna koppla av om han visste att jag spikade plåt =).

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-10-09 19:37:43

CillaCobra: Tror inte att han skulle vara så bekväm med det... men nu är faktiskt taket uppe!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela