solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Hört på tåg

Publicerad 2010-11-15 14:44:29 i Reflektioner,

Vi åkte tåg ner till Malmö.

Jag samlade lite material till bloggen samtidigt. På tåget mellan Kil och Göteborg satt fyra studenter mitt över gången och hade en intellektuell konversation:

Student 1: - Men asså, hur kommer det sej att det blåser östliga vindar om det är så att jorden roterar i... äsch jag fattar inte.

Student 2: - Jo men om jorden snurrar så att luften hänger inte med, liksom. Då känns det som om det blåser.

Student 1: - Åhå.

Sen försjönk alla fyra ner i djup koncentration.

I Göteborg var det byte. Där fick vi dela vagn med ett glatt gäng killar i trettio-fyrtioårsåldern som skulle ner mot Helsingborg och säkerligen skulle de "tura" över till Helsingör. En av dom var reseledare och delade ut sittplatsbiljetterna: - Här Olle du får sjuttiotvå. Erik, sextiofyra. Håkan, du kan ta sextiosju, vassego. Här har vi en sextionia, få se nu, den tar jag själv hehe.

2053/1241115956-69songs.gif Han satte sej på den här stolen han.

Och kungens frisyr hänger inte riktigt med när jorden snurrar.

Inte själva kungen heller just nu tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela