solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Stressssss och pausering

Publicerad 2010-05-25 17:43:21 i Små och stora projekt,

Känner mej så där härligt stressad som man gör när man vet att det kommer att dröja typ fjorton dagar tre veckor innan det blir en lugn stund. Phui. Axlarna sitter uppe vid öronen.

Johan tar studenten 10 juni och vi ska vara hemma hos oss efteråt. Skulle vara roligt att få vara närvarande både när han kommer ut från samlingen och hemmavid, men det vet jag i dagsläget inget om. Har ännu inte fått besked om jag får ledigt trots att jag sökte 16 november. Tror ni att det är stressande då? Bara jäkligt mycket.

P g a att vi tömt klädkammaren på all skit alla kläder och grejor så är nu hela övervåningen full. Everywhere. Jobbade mej igenom vårt sovrum i går kväll och fann överkastet som varit borta några dar.

Att göra de närmaste dagarna, och det här är bara något av allt jag kommer på just nu: jobba, städa, spackla, slipa, måla, handla skor med mamma, beställa smörgåstårtor, baka bullar och kakor, städa igen, åka till tippen, sätta upp hyllor och stänger i klädkammare, måla i grovingången, motionera Alva varje dag, gömma undan allt som blev över från pannrummet, göra veckomatsedel, storhandla, laga maten, tvätta, putsa fönster, byta gardiner, jobba, tvätta och olja in utemöblerna, så, sätta löken, plantera blommor, jobba osv. Och sömnen är av den fläckvisa arten. Sova, vakna, somna, vakna...

En hel del av detta kommer vi att bli två om fram till nästa torsdag. Men Gino har också en hel del annat - fixa till taket och golvet i klädkammaren, inget litet projekt. Klippa gräsmattan, jägarexamenselever torsdag kväll och söndag dag...

Därför smiter vi iväg tidigt lördag morgon till Tullgarns slott. Och vi ska träffa Eva & Håkan igen. Det ska bli så kul.
 
Vi behöver en paus. Vi tar TIMEOUT.

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2010-05-25 18:26:31

Men lilla mamma, jag har ju sagt att jag hjälper till om det är något du kan dumpa över på mig... Baka töntiga kakor till exempel.. :0)

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-05-25 19:06:27

Gullegumman. Som om du inte har nog..? :) Love U.

Postat av: Cici

Publicerad 2010-05-25 20:22:56

Det är det jag säger, det är mycket lugnare på vintern!

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-05-27 05:53:34

Cici: Mycket lugnare. Helt klart.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela