solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Vit lögn..?

Publicerad 2010-03-28 12:56:27 i Allmänt,

I går gjorde jag två saker riktigt bra. Jag vilade. Jag ljög som en riktig politiker.

Hade ingen ork över huvud taget. Släpade mej ut en runda med hunden, besökte mamma en stund, sen drog jag benen efter mej hela dagen. Borde ha bakat, borde ha städat, borde ha strukit in tvätten - men jag vilade. Tittade i taket mest hela dagen.

Satt i röran vid köksbordet och pratade med Gino i mobilen när telefonen ringde - okänd i displayen. Jag svarade och en hurtig tjej babblade på: "Hej jag ringer från ..?... och det är så att NN vill ge dej en tvätt av möbler eller en mattvätt - alldeles gratis! Vi har varit hos henne och hon blev sååå nöjd så nu har du chansen att få lika fint. Vad säjer du om det"?

"Om det säjer jag nej tack", sa jag, "jag har det såå städat och fint här, mattor och möbler är skinande rena inför påsk. Ge det till någon som verkligen behöver det, men tack ändå".

Medan jag vecklade ut de korslagda fingrarna hörde jag Gino frusta i mobilen.

Jag skämdes lite, och visst hade det varit skönt att få hem någon och tvätta skinnsofforna eller en stor matta eller två - men då måste man ju städa hela huset först... för man kan ju inte släppa in nån när det är så här rörigt?

Kommentarer

Postat av: Cici Lindgren

Publicerad 2010-03-28 15:24:13

En ren lögn, kanske.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela