solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Sur x 100

Publicerad 2010-03-10 07:21:15 i På järnvägen,

Jag är sur. Riktigt sur.

Ny is(?)propp i avloppet på jobbet. Nu flyter det mesta runt på toagolvet och kommer också upp under diskbänken i pentryt. Jag har skopat upp massor med sopskyffeln och slängt ut i en snödriva. Känner mej jättesunkig om händerna, det går ju inte ens att tvätta sej ordentligt. Och inte en våtservett i väskan. Den som snodde handspriten härifrån får härmed en extra snyting. 

Vik gruppchefen varskoddes i går att det bubblade och lät konstigt så jag väntar nu att det ska komma rörmokare på morgonen. Helst med en grävskopa också så vi kan riva ner tågklarerarbaracken och bygga nytt. Fräscht, med en toalett som går att använda utan att vara livrädd att det inte ska gå att spola. Vatten som går att dricka och diska i. Fönster mot järnvägen.

Hur jag känner mej i maggen kan ni bara gissa, eller hur? Ni vet känslan att vara röksugen men inte ha en kiosk på 10 mil.  (Vi som en gång rökt).

Grrrr.

Kommentarer

Postat av: LB

Publicerad 2010-03-10 07:59:55

Bajs smaken man aldrig glömmer!

Postat av: A

Publicerad 2010-03-10 08:11:05

usch då!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela