solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Det är bara sol hos mej

Publicerad 2010-03-05 11:24:53 i Glädjeämnen,

I morse tittade jag inte på termometern innan jag åkte till jobbet, faktum är att jag nog inte hade ögonen öppna på hela vägen till Sunne.  Kände bara att det var väldigt kallt. Första tåget ska låsas ut från "kajspåret" och när jag var ute och gjorde det tippade jag på att det var sådär -10 nånting. Det bet i kinderna.

Kom in tillbaka på stationen och trodde inte mina ögon -19,3. Nästan minus tjugo!

Nu vämer i alla fall solen gôtt på fönstren, temperaturen har stigit till -8,6 och jag slutar klockan 13.00. Härligt. Ledig helg också.

Idag kommer Robert och barnen upp och ska åka snöskoter med farfar, ska bli intressant. Det är lite väl mycket lössnö i skoterspåret så det är stor risk att köra fast, men det går nog att köra på sjön i stället?

Hoppas på snöras från taket om solen ligger på, det börjar bli kusligt mycket; och ingen av oss vågar sej upp. Kommer det ingen mer snö ska det nog gå ändå?

Jag tror jag ska sätta mej på en pinnstol i solväggen med en kaffekopp och filosofera när jag kommer hem. Men inte precis under taket, då kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela