solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Inne i en period

Publicerad 2010-03-09 14:54:09 i Allmänt,

Nu ska det erkännas. Jag är periodare.

När suget kommer går det inte att låta bli, jag bara måste ha. Det kan tyckas destruktivt, jag vet, men som de flesta andra periodare har jag koll på läget. Tror jag.

Nu har jag en period igen. Jag tittar efter gamla tavlor och skyltar, linnehanddukar, lampor, kuriosa, you name it. Allt som ser kul och udda ut.

Här är det senaste Traderaköpet, en skylt från "Gamla Murre", Murenska Badhuset i Gävle som uppfördes 1907 och revs på 1960 talet.


Badhus skylt

Den ska vi ha vid poolen. Som vi inte har. Än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela