solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Gnällinlägg

Publicerad 2010-03-26 13:57:06 i Motgångar,

Jag har nästan alltid värk i axlar och nacke som alltsom oftast strålar upp i huvudet. Det gör inte jätteont hela tiden, det ska jag inte säja; men det finns där i bakgrunden och begränsar tyvärr ofta livet på ett eller annat sätt.

Som t ex att vakna nästan varje morgon med en molande huvudvärk efter en dålig nattsömn. Ingen bra start på dagen.

I måndags tog det sig nytt, eller nygammalt, uttryck. Har haft så tidigare, men det var flera år sen. På eftermiddagen jobbade jag och kände hur huvudvärken tilltog alltmer. Till slut bara sprakade det för ögonen och jag fick skutta ut och spy i en snödriva. Migränanfall.

Ringde till bemanningsplaneraren och sjukskrev mej dagen efter. Nu har jag varit hemma tisdag till fredag och vilat nacken men känner att något radikalt måste göras. Jag måste få sjukgymnastik eller massage för att komma till rätta med alla spänningar i kroppen. Väntar på att Previa ska ringa upp i eftermiddag.

Ett träningsprogram, stretchövningar, vad som helst. Vill bli pigg nu.

Kommentarer

Postat av: Cici Lindgren

Publicerad 2010-03-26 16:35:53

Gnäll kan lätta lite på spänningarna. Men det är helt klart inte bra att vakna med huvudvärk varje morgon. Ibland kan det hänga på felaktig kudde eller/och madrass. Hoppas att du får hjälp snart!

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-03-26 21:03:47

Tro mej, jag är kuddfreak, nästan till besatthet, fråga Gino ;) och ny jättebra madrass har vi - det här är nog tyvärr gamla knutar som ska lösas upp. Previa ringde inte tillbaka så jag hoppas höra av dem på måndag. Men, bara att få gnälla lite och få lite feedback här gör att det känns lite bättre:)

Postat av: Karina

Publicerad 2010-03-26 22:13:09

Usch, inte kul att ha ont i nacken. Det hade jag stora problem med sista tiden med posten. Lillfingern och en del av handen domnade om nätterna men tack och lov försvann allt det där när jag slutade. Fast, det tog ett par år. Hoppas du blir bättre! Kram å ha en bra helg!



/Karina

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-03-28 13:03:25

Tror också att det är gamla Postenskador... men på mej verkar det blivit kroniskt. Hoppas inte. Ha en kalashelg du också / Kram Marianne

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela