solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Sveriges nationaldag

Publicerad 2010-06-06 12:45:56 i För ögat,

Vi har ingen flaggstång. Ännu. Men när vi köpt en flaggstång hoppas jag att vi kommer att flagga på Sveriges nationaldag.

När jag åkte till jobbet förut åkte jag förbi nio hus med flaggstång. Två av dem hade flaggan i topp, fyra hade vimplar varav en felvänd, resten ingenting.

Varför är vi så mycket sämre på det här än norrmän?


Hur som helst:

En riktigt trevlig och solig nationaldag tillönskas.

svenskaflaggan

Så här ska det se ut.

Kommentarer

Postat av: inger

Publicerad 2010-06-06 14:19:16

Törs nästan inte göra ett inlägg....jag är inte det minsta intresserad av att fira nationaldagen. Hu så hemsk jag är! Men det är väl tur att vi är olika....

Ha en bra dag.

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-06-07 05:48:26

Hej Inger, roligt att du lämnar en kommentar. Alltså, jag är inte sådär överdrivet intresserad jag heller, men det ser så trist ut när flaggstänger står tomma en sån dag. Om man har flaggstång kan man väl flagga, annars kan man ju sälja den..?



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela