solängen

Här bor vi! Välkommen till en blogg om allt mellan himmel och jord. Om livet.

Korpen flyger

Publicerad 2010-06-26 12:27:24 i Allmänt,

Fast han är så sjuk har han inte tappat sin förmåga att göra sej lustig.

Jag berättar med inlevelse om en promenad Alva och jag hade i skogen häromdagen. Fyra stora korpar flög över oss oavbrutet och kraxade. De är förbaskat stora och det kändes riktigt kusligt när de kom som närmast. Jag har ju sett den otäcka isländska filmen också.

Jag frågar därför någon som jag hållit för att vara expert på olika sorters djur:

- Alltså, korparna var större än jag föreställt mej. Vad har dom mellan vingspetsarna egentligen?

Experten: - Krôppen.

Korp - Corvus corax 
Och det ser man ju tydligt här att det stämmer faktiskt.

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2010-06-27 13:05:36

Vad är det man brukar säga: Som man frågar får man svar?!

Har du inget snabbverkande medikament, typ whiskey eller så, som får sjuklingen på fötter igen?



Du kom väl ihåg att ta in honom från hägmattan över natten?

Postat av: Marianne

Publicerad 2010-06-28 08:45:55

Är det där han är? Trodde han dragit till jobbet.



Jodå whiskey har det blivit, han är mycket bättre nu =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marianne

Tågklarerare. Gift med Gino, lokförare Fyra egna barn, numera vuxna allihop; två bonussöner samt barnbarn, bonusbarnbarn och bonusbonusbarnbarn

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela